خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار نخبگان حوزوی قم:

حوزه باید برای مسائل نوین جامعه نظریه‌پردازی کند / حوزه باید مستقل باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۲۹

همواره در طول زندگی سیاسی‌ام، تلاش کرده‌ام از ظرفیت همه جناح‌ها استفاده کنم و دولت نیز از چهره های مختلف و توانمند سیاسی بهره می‌برد.

رییس جمهور بر ضرورت برقراری ارتباط منظم و دوسویه بین دولت، علما و اساتید حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: باید حلقه وصل منظم بین دولت و حوزویان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پنج‌شنبه شب در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی قم با قدردانی از حمایت و نظرات ارزشمند مراجع عظام تقلید از برنامه های دولت یازدهم اظهارداشت: اینگونه حمایت و پشتیبانی‌ها برای دولت در مسیر و راه پرپیچ و خمی که پیش‌رو دارد، راهگشا است.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه دولت در انجام وظایف خود تعلق خاطر جناحی و حزبی ندارد، گفت: همواره در طول زندگی سیاسی‌ام، تلاش کرده‌ام از ظرفیت همه جناح‌ها استفاده کنم و دولت نیز از چهره های مختلف و توانمند سیاسی بهره می‌برد.

روحانی ضرورت استقلال حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: به طور کامل بر این اعتقاد هستم که حوزه باید مستقل باشد و حوزه دولتی، سیاست‌زده و جناحی نمی‌تواند، مفید و مؤثر باشد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: باید در حوزه مجموعه‌ای وجود داشته باشد که برای اهداف فوق‌جناحی نظام در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مسایل نوین جامعه نظریه‌پردازی کند.

روحانی با اشاره به مزیت‌های برقراری ارتباط دوسویه و نزدیک دولت و علما و اساتید حوزه، اظهار داشت: با برقراری ارتباط منظم و سیستماتیک دولت می‌تواند از طرفی نظرات اساتید و حوزویان را اخذ کرده و از طرف دیگر نیازهای خود را با آنان مطرح کند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: در اکثر موضوعات، اهداف واحدی بین دولت و شما وجود دارد و با همکاری و ارتباط نزدیک‌تر می‌توان در پیشبرد بهتر امور موفق‌تر بود.

روحانی اضافه کرد: دولت در موضوعات مختلف، نیاز به نظریه‌پردازی دارد و شما اساتید و بزرگان می‌توانید به دولت در این زمینه کمک کنید.

رییس جمهور همچنین با اشاره به آمادگی دولت برای حمایت از طرح‌های پیشنهادی حوزویان در زمینه‌های مختلف از جمله تنوع و نوآوری در موضوعات فقهی و آموزشی، گفت: چنانچه برای بهبود و ارتقاء شیوه تدریس و ایجاد نوآوری در آن مواردی برای حوزه علمیه وجود داشته باشد، دولت برای حمایت از آن آمادگی دارد.

در ابتدای این نشست تعدادی از نخبگان حوزوی از اقدامات و تلاش‌های دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف قدردانی کرده و با تأکید بر حمایت از دولت، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با رییس‌ جمهوری در میان گذاشتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز