خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر امورخارجه ایتالیا:

مذاکرات به مراحل حساسی نزدیک شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۵۰۳

پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه مسائل هسته‌ای صورت گرفته اما همچنان اختلافات درخصوص مسائل دیگر باقی است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه مسائل هسته‌ای صورت گرفته اما همچنان اختلافات درخصوص مسائل دیگر باقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک خود با وزیر امورخارجه ایتالیا که عصر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هفته گذشته گفت: مذاکرات به مراحل حساس نزدیک شده است. گفت‌وگوهای خوب، ریز و دقیقی داشتیم که به خاطر حضور مسئولان فنی هسته‌ای دو کشور بحث‌های مفیدی در حوزه فنی و رسیدن به تفاهم فنی و حل و فصل مشکلات صورت گرفت.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه مسائل هسته‌ای صورت گرفته اما همچنان اختلافات درخصوص مسائل دیگر باقی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به مساله تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم در هیچ زمینه‌ای مفید نبوده  و امریکا و کشورهای غربی  باید به این برسند که تحریم سرمایه نیست بلکه به  عنوان یک مانع محسوب می‌شود و در صورت رسیدن به این فهم شرایط برای رسیدن به توافق فراهم است.

ظریف با بیان اینکه تا زمانی که در تمام مسائل به تفاهم نرسیم توافقی هم صورت نمی‌گیرد تصریح کرد:  ممکن است پیشرفت‌هایی در هفته‌های گذشته به شکل جدی صورت گرفته باشد، اما امیدواریم در این هفته در همه زمینه‌ها و به خصوص در مساله تحریم به پیشرفت‌هایی برسیم و این پیشرفت‌ها را تدوین کرده و به توافق دست یابیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایتالیایی درباره سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: جای تاسف بسیاری دارد که گروهی منافع خود را در تنش و بحران می‌بیند و از هیچ راه حلی استقبال نمی‌کند.

وی افزود: نتانیاهو هم  مخالف هر راه حلی است و این نشان از تلاش برای استفاده از یک بحران ساختگی برای پوشاندن یک واقعیت در منطقه از جمله اشغال و سرکوب مردم فلسطین و ادامه سیاست‌های تجاوزگرانه در غزه ، کرانه باختری و بیت‌المقدس است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان  با بیان اینکه سیاست نتانیاهو، سیاست جدیدی نیست یادآور شد: این سیاست که با دروغ‌سازی، هراس‌افکنی، جوسازی و ایجاد فضا در کشورهای دیگر دنبال می‌شود تلاش می‌کنند، تا مانع از ایجاد آرامش در منطقه شود که این امر بیهوده است.

در ابتدای این نشست محمدجواد ظریف به دومین سفر وزیر امور خارجه ایتالیا در یک سال و نیم گذشته به ایران اشاره کرد و ابراز داشت: این مساله نشانه عمق روابط دوجانبه است که این روابط تاریخی مبتنی بر منافع دو دولت و ملت است وامیدواریم این مساله افزایش یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه رفت
وآمدهای سیاسی در طول ماه های اخیر افزایش یافته است  عنوان کرد: همکاری‌های فرهنگی افزایش یافته وبنگاه‌های اقتصادی نیز گفت‌وگوهای خوبی داشته‌اند وامیدواریم این گفت‌وگوها با رفع موانع که تحریم‌های ظالمانه و غیرعادلانه هستند، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در گفت‌وگوی امروز در خصوص مذاکرات هسته‌ای، روابط دو جانبه  و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی صورت گرفت، تاکید کرد: زمینه برای همکاری‌ها فراهم است و از سوی دیگر با وجود آمادگی میان رهبران دو کشور امکان گسترش روابط مهیاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز