خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با پائولو جنتیلونی:

کندی روابط ایران و ایتالیا موقتی و زودگذر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۷۳۱

به تدریج افکار عمومی دنیا متوجه شد ایران هیچ قصدی جز استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: باور من این است کندی روابط ایران و ایتالیا موقتی و زودگذر است؛ به دلیل اینکه ما همیشه با آنها منافع مشترک بین‌المللی، تاریخی و همکاری بین‌المللی داشته‌ایم.
 

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی اکبر ولایتی در دیدار امروز عصر خود با وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: امیدوارم از سفرتان راضی و از آن لذت برده باشید.

وی گفت: ایتالیا و ایران همشیه دارای روابط تاریخی مستمری بوده‌اند.

ولایتی تصریح کرد: ما همیشه با دیپلمات‌ها و بزرگان در اروپا روابط خوبی داشتیم که از جمله آقای آنجلوتی بوده است که ایشان هم در سمت وزیر امور خارجه و نخست وزیری خدمات زیادی را به ایتالیا و روابط ایران و ایتالیا کرده است.

ولایتی اظهار داشت: باور من این است کندی روابط ایران و ایتالیا موقتی و زودگذر است؛ به دلیل اینکه ما همیشه با آنها منافع مشترک بین‌المللی، تاریخی و همکاری بین‌المللی داشته‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شما از موضع ایران نسبت به مسئله هسته‌ای مطلع هستید و ایران چیزی جز حق قانونی خودش نمی‌خواهد.

وی افزود: ما می‌خواهیم در چارچوب مقررات بین‌‌المللی به خصوص در چارچوب NPT فعالیت کنیم.

ولایتی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز اظهار داشت: این طولانی شدن مذاکرات یک ضرر داشت که همه از آن مطلعیم اما یک فایده بزرگ نیز داشت .

ولایتی افزود: فایده بزرگ آن این است که به تدریج افکار عمومی دنیا متوجه شد ایران هیچ قصدی جز استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای ندارد.

وزیر اسبق امور خارجه بیان کرد: من فکر می‌کنم در جلسات اخیر وین نیز این موضوع کاملاً مشخص شده است که ایران تنها در چارچوب مقررات بین‌المللی فعالیت می‌کند.

ولایتی بیان کرد: به هرحال معتقدیم نوع روابط ایتالیا و ایران در چارچوب سیاست‌های استراتژیک جمهوری اسلامی ایران که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شدهT است و در آن معتقدیم که ایران و اروپا باید روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند.

وی به افراطی‌گری در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: تحولاتی اخیرا در منطقه ایجاد شده است. اروپا و ایران در مقابله با این افراطی‌گری نقطه‌نظرات مشترکی دارد.  ما در این جلسه می‌خواهیم درباره مسائل سوریه و لیبی گفت‌وگو کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز