خبرگزاری کار ایران

قزوینی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخابات حزبی موجب شفافیت وعدم موفقیت‌ جریان‌های بی‌شناسنامه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۲۸

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: در دولت قبل پدیده‌ای وجود داشت که از سوی برخی جریان‌های قدرت، جریان انحرافی نامیده می‌شد ولی هیچ‌گاه اعضای آن معرفی نشدند و از آنها به شکل مبهم سخن گفته می‌شد و مردم مطلع نشدند این افراد مشخصا چه کسانی هستند؟ نفوذشان تا کجاست؟ چرا باید در قدرت باشند؟ چرا برخوردی نمی‌شود؟

حمید قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات وزیر کشور در مورد ورود پول‌های ناپاک در انتخابات و ضرورت شفاف شدن منابع مالی در فعالیت‌های انتخاباتی گفت: هر فعالیت اجتماعی فارغ از اینکه چیست باید در یک سازوکار قانونمند و شفاف انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به قانون و لزوم شفافیت اظهار داشت: متاسفانه مشکل از این مسئله ناشی می‌شود که برخی نسبت به قانون بی‌توجه هستند و قانون دور زده می‌شود یا نسبت به قانون، سلیقه‌ای رفتار می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مثلا نهادهای خیریه یا موسسه‌های مالی اعتباری بسیاری تاسیس می‌شوند. اگر فعالیت این نهادها ضابطه‌مند و شفاف باشد، قاعدتا نیز مشکلی پیش نمی‌آید اما هنگامی قانون دور زده می‌شود و فعالیت‌های آنها نیز شفاف نیست طبیعی است که ذیل آنها تخلفات بسیاری صورت می‌گیرد.

قزوینی تاکید کرد: اگر در انتخابات، احزاب قانونی و شناسنامه‌دار فعال باشند و سازوکار انتخابات مبتنی بر انتخابات حزب باشد، امکان ورود جریان‌های بی‌شناسنامه و پول‌های ناپاک به عرصه انتخابات کاهش می‌یابد. متاسفانه ما در طول سال‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم که جریان‌های بی‌شناسنامه، در شب انتخابات قارچ‌گونه تکثیر می‌یابند و با صرف هزینه‌های هنگفت افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بعدا نیز پاسخگو نیستند.

این روزنامه‌نگار با یادآوری وظیفه قوای سه‌گانه در مبارزه با جریان‌های بی‌شناسنامه تصریح کرد: قوای سه‌گانه باید کمک کنند تا امور به سمت شفافیت و ضابطه‌مند شدن حرکت کند و از سوی دیگر به پاسخگو شدن دستگاه‌ها و نهادهای قدرت کمک کند و اگر روزنامه‌نگاری خواست درباره عملکرد دستگاهی یا هزینه‌های فلان کاندیدایی تحقیق کند، به جای برخورد او را یاری کند.

وی یادآور شد: در دولت قبل پدیده‌ای وجود داشت که از سوی برخی جریان‌های قدرت، جریان انحرافی نامیده می‌شد ولی هیچ‌گاه اعضای آن معرفی نشدند و از آنها به شکل مبهم سخن گفته می‌شد و مردم مطلع نشدند این افراد مشخصا چه کسانی هستند؟ نفوذشان تا کجاست؟ چرا باید در قدرت باشند؟ چرا برخوردی نمی‌شود؟ این عدم برخورد موجب این می‌شود که آقای رحیمی معاون اول دولت دهم به 170 نماینده پول بدهد.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با تاکید مجدد برای جلوگیری از جریان‌های بی‌شناسنامه در عرصه انتخابات، ابراز داشت: یکی دیگر از جریان‌هایی که هیچ‌گاه شناخته نشد، جریان ائتلاف آبادگران بود. هیچ‌گاه معلوم نشد که چه احزابی پشت این ائتلاف هستند. متاسفانه جریان اصولگرا از عناوینی کلی و ملی استفاده می‌کند اما هیچ‌گاه شفاف و پاسخگو نیست.

وی افزود: در سال‌های اخیر علی‌رغم همه فشارها به جریان اصلاح‌طلب، هیچ گاه نتوانستند به جریان اصلاح‌طلب انگ تخلف مالی را بزنند که دلیل آن شفافیت اصلاح‌طلبان و حضور آنان در بطن جامعه بود. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز