خبرگزاری کار ایران

یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایلنا:

مسوولان مانع ورود پول کثیف به عرصه سیاست شوند

یک عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات درآمد نامشروع را عاملی برای جرایمی نظیر خرید رأی در انتخابات خواند.

عزت الله یوسفیان ملا، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد برخی اظهارنظر‌های مقامات رسمی کشور در مورد وارد شدن پول کثیف به عرصه انتخابات تصریح کرد: وقتی درآمدنامشروع شود، هزینه‌ها نیز نامشروع می شود وبه سمت سوی اعمال مجرمانه سوق پیدا می کند که خرید رأی انتخاباتی یکی از آن ها است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که پول را از راه زحمت کشیدن بدست آورده باشد، هیچگاه آن را در زمینه مسایلی نظیر خرید رأی یا سایر جرایم اقتصادی خرج نمی‌کند ولی کسی که از طریق قاچاق، کلاهبرداری، تصرف اموال دولتی و ارتشاء بدست آورده باشد در  مسایل غیر قانونی نیز آن را خرج می کند.

یوسفیان ملا، تصریح کرد: پول کثیف یکی از مسایلی است که باید نسبت به آن حساسیت بیش از پیش داشت چرا که درآمد حاصل از این حرکت ضد انسانی ممکن است به سمت و سویی سوق پیدا کند که مسایل مهمی را تحت شعاع قرار دهد.

وی گفت: کسی که با پول کثیف وارد انتخابات می‌‌شود باید بداند که ناچار به باج دادن به آن فرد مجرم است که این مساله منجر به فساد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: همه مسوولان اعم از نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی باید تلاش بیشتری برای مقابله با پدیده شوم یاد شده و ورود آن به عرصه سیاست به خرج دهند، تا در این رهگذر بتوانند پدیده قاچاق و قاچاقچی را هم هر چه زودترمتوقف کنند.

وی همچنین در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی برخی مسئولان پیشین دولت دهم، تصریح کرد:امیدواریم به مسائل مالی دولت قبل همچنان رسیدگی شود که در این رابطه معاون اول دولت پیشین در زندان است و رسیدگی به این اقدام امری پسندیده بود.

کد خبر : ۲۵۷۰۰۸