خبرگزاری کار ایران

در نشست علنی امروز صورت گرفت؛

مجوز مجلس به دولت برای واگذاری طرح های تملک دارایی نیمه تمام به بانک‌های دولتی

کد خبر : ۲۵۷۳۷۲

نمایندگان مرم در مجلس شورای اسلامی، دولت را مجاز به واگذاری طرح‌های تملک دارایی و سرمایه ای تا سقف 10 هزار میلیارد تومان به بانک‌های دولتی کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصرامروز (سه‌شنبه 12 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1394، با الحاق یک تبصره به ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند که براساس آن دولت مجاز به ارائه طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام تا سقف ده هزار میلیارد تومان به بانک های دولتی شد.

در این تبصره الحاقی آمده است: دولت مجاز است در سال 1394 در صورت درخواست بانک‌های دولتی تا سقف یکصدهزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام را با حفظ کاربردی پس از قیمت گذاری طرح ها با شرایط زیر، به عنوان افزایش سرمایه به آنها واگذار نماید:

در بند 1 این تبصره آمده است: بانک متعد می گردد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را از منابع خود تأمین و آن را طبق زمان بندی که در قرارداد درج می شود، به اتمام برساند.

براساس بند 2 این تبصره بانک موظف است پروژه مورد نظر را حداکثر طی سه سال از زمان بهره برداری به بخش خصوصی یا تعاونی واگذار نماید.

براساس بند 3 تبصره مذکور پس از واگذاری، طرح منظور، از پیوست قانون بودجه حذف می گردد.

در بند 4 این تبصره آمده است: آیین نامه اجرایی این تبصره به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ظرف مدت یک ماه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز