خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب کلیات طرح حمایت از تجهیز و نوسازی مساجد کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۴۷۶

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعاریف مسجد و نمازخانه را در طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور با ماده یک این طرح با 131 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده یک این طرح؛ تعاریف مسجد و نمازخانه بدین شرح می‌آید:

مسجد: در این قانون منظور از مسجد مکانی فعال و یا غیرفعال است که شرع مقدس و یا عرف متشرعه آن را مسجد بداند، اعم از آنکه وقف شرعی شده یا نشده باشد.

نمازخانه: نمازخانه مکان عمومی است که مسجد نباشد و نماز در آن اقامه شود. مانند نمازخانه‌های بین‌راهی و اماکنی از قبیل ادارات،‌ بوستان‌ها و مجتمع‌های تجاری که برای خواندن نماز تعیین گردیده است.

همچنین در ادامه صحن علنی مجلس  شورای اسلامی، نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور  پیگیری امور نمازخانه ها، کلیات این طرح را با 140 رأی موافق، 17 رأی مخالف، 9 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز