خبرگزاری کار ایران

علوی پس از آزاد‌سازی نیکبخت:

اجازه خدشه بر امنیت کشور را به تروریست‌ها نمی‌دهیم/به هیچ درخواست تروریست‌ها پاسخ مثبتی داده نشد

وزیر اطلاعات تاکید کرد: اجازه خدشه بر امنیت کشور را به گروه‌های تروریستی نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود علوی در نشست خبری پس از آزاد‌سازی نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن به تشریح عملیات آزادسازی این دیپلمات ایرانی پرداخت و گفت: 20 ماه قبل یکی از دیپلمات‌های عزیز ما در یکی از خیابان‌های یمن دستگیر و از همان زمان دستگاه‌های مختلف در جهت پایان دادن به این مساله با هدف دفاع از منافع کشور وارد عمل شدند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: این وزارت‌خانه نیز که خود را مکلف به دفاع از شهروندان و حتی دیپلمات‌های خود در خارج از خاک کشور می‌داند، وارد عمل شد.

وی افزود: گروگان‌گیری یک دیپلمات بدون حمل سلاح و در حین تردد در یکی از خیابان‌های کشور دیگری هیچ ارزش امنیتی، نظامی و اطلاعاتی ندارد اما مقابله با این مساله و آزادسازی گروگان یک کار پیچیده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه معمولا تروریست‌ها برای آزادی گروگان‌ها پیش‌شرط و شرایطی را مطرح می‌کنند، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی سعی می‌کنند نوع رفتارشان  با تروریست‌ها، هزینه‌ای برای کشور نداشته باشد. از این رو آزادسازی‌ها از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و خوشبختانه سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشرافی که بر روش‌های پیچیده دارند، توانستند کار را به خوبی به پیش ببرند.

حجت‌الاسلام علوی به اقدامات گروه‌های تروریستی در گروگان‌ گرفتن افراد در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: گروه‌های تروریستی افرادی را از کشورهای مختلف و حتی در سطح مسئولان عالی به گروگان گرفته و آنها را گردن زده و یا آتش می‌زنند و فیلم آن را هم به نمایش می‌گذارند و کشورهای قدرتمند با تمام امکاناتی که در اختیار دارند و حتی با وجود اینکه شروط گروگان‌گیرها را نمی‌پذیرند، نمی‌توانند گروگان‌های خود را آزاد کنند. اما افسران اطلاعاتی ایران موفق شدند، با عملیاتی پیچیده و ترفندهای جدید وارد عمل شده و کار را به خوبی به پیش ببرند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: ‌در این آزادسازی به هیچ  درخواست و پیش شرط گروگان‌ها پاسخ مثبتی داده نشد و با کمترین هزینه این آزادسازی صورت گرفت که آن را عنایت امام زمان (عج) و از برکت انسجامی که در نظام جمهوری اسلامی، وزارتخانه‌های دولت و سایر دستگاه‌ها از لشگری و کشوری حکم‌فرماست، می‌دانیم چراکه توانستند این کار را به نحو احسن انجام دهند.

حجت‌الاسلام علوی ضمن تشکر از افرادی که برای آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن همکاری کردند تا این موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد، گفت: این موفقیت را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، خانواده و همکاران این عزیز تبریک عرض می‌کنم و انشاالله دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

وزیر اطلاعات خطاب به گروگان‌گیران گفت:‌ گروگان‌گیران بدانند کلیت نظام کوچکترین باجی را به باج‌خواهان نخواهد داد و با روش‌های پیچیده اطلاعاتی از منافع و مصالح ایران دفاع می‌کنیم و اجازه خدشه بر امنیت کشور را به گروه‌های تروریستی نخواهیم داد.

کد خبر : ۲۵۷۸۰۸