خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق ایران در لبنان:

امنیت اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای جایگاهی ندارد

سفیر سابق ایران در لبنان با بررسی انزوای رژیم صهیونیستی و سخنرانی اخیر نتانیاهو در برنامه رویداد به بیان نظرات خویش پرداخت.

به گزارش ایلنا٬ غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به نوع رابطه اسرائیلی‌ها با آمریکایی‌ها گفت: آنچنان ارتباط اسرائیلی‌ها با آمریکایی در هم تنیده شده که هیچ‌گاه نمی‌توان گفت آمریکا تابع اسرائیل است یا اسرائیل تابع آمریکا...

وی افزود: علی رغم تمامی ابراز نظرهایی که چه توسط سیاستمداران آمریکایی و چه توسط سردمداران اسرائیلی صورت می‌گیرد نکته اصلی این است که رئیس جمهور آمریکا گفته است امنیت اسرائیل امنیت آمریکا است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی انتخابات زود هنگام رژیم صهیونیستی را بخاطر شکست در جنگ ۵۱ روزه غزه مطرح کرد و گفت: در داخل کابینه اسرائیل شاهد اختلاف نظرهای اساسی و درگیری‌های لفظی هستیم، از طرفی در داخل کابینه نتانیاهو را متهم به بزرگ نمایی خطر دشمنان از جمله ایران علیه اسرائیل و اختصاص بخش زیادی از بودجه اسرائیل برای این موضوع کرده‌اند و از طرف دیگر وی را متهم به بی‌توجهی به مسائل داخلی و اجتماعی کرده‌اند.

وی به اختلافات کلامی که میان آمریکا و اسرائیل رخ داده اشاره کرد و افزود: پس از سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، مواضع منفی شدیدی علیه وی اتخاذ شد، مواضعی که توسط نمایندگان کنگره اعم از جمهوری خواه و دموکرات علیه نتانیاهو اتخاذ شد و بخشی از آن‌ها بیان می‌کردند که نتانیاهو فقط شعار داده است.

دکتر رکن آبادی با بیان اینکه تضمین امنیت اسرائیل محور تمام برنامه‌های بین المللی است، متذکر شد: در صحنه بین المللی امنیت اسرائیل حرف اول را می‌زند و معیار و محک و سنجش در ارتباط با هر موضوعی در جهان در نظر گرفتن امنیت اسرائیل است.

سفیر سابق ایران در لبنان با اظهار به اینکه تنها چیزی که در مذاکرات هسته‌ای ایران به آن پرداخته نشده امنیت اسرائیل است، این موضوع را باعث نارضایتی رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات دانست و گفت: از آنجا که این موضع هیچ ارتباطی با امنیت اسرائیل ندارد و فقط پرونده هسته‌ای است که مورد بحث و گفتگو است، این مسئله صهیونیست‌ها را به شدت عصبانی کرده است، چون آن‌ها نمی‌دانند چه توافقی خواهد شد و به تبع آن وضعیت مقاومت، فلسطین و اسرائیل چه سرانجامی دارد و حداکثر تلاش خودشان را برای تاثیر گذاری منفی به منظور عدم دستیابی به هرگونه توافقی را انجام می‌دهند.

کد خبر : ۲۵۸۱۷۶