خبرگزاری کار ایران

حقیقت پور در گفت وگو با ایلنا:

حرف‌های نتانیاهو هیچ تاثیری در روند مذاکرات ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تیم مذاکره کننده کشورمان تمام تلاشش را برای به نتیجه رساندن توافقات انجام می دهد وما نیز به طور جدی از آنها حمایت خواهیم کرد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در خصوص روند مذاکرات و تاثیری که حرف‌های نتانیاهو بر این روند گذاشته٬ گفت: اختلافات سر جای خودش است و حرف‌های نتانیاهو به هیچ عنوان در این مرحله از مذاکرات بر روند به نتیجه رسیدن آن هیچ تاثیری نخواهد داشت.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: نگاه ملی این را می‌داند که منابع صهیونیست‌ها شاید با توجه به نیازی که دارند این است که توافقات انجام نشود و مذاکرات به نتیجه نرسد زیرا بیش از پیش به ناتوانی و ضعف خود آگاهند.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و حمایتی که با تاکید ایشان باید از تیم مذاکره کننده صورت گیرد٬ افزود: ما در مجلس همه از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنیم و تا و قتی که رهبری تاکید کرده‌اند٬ حمایت جدی تمام ملت ایران پشت آنهاست.

حقیقت‌پور اذعان داشت: تیم مذاکره کننده به طور جدی در راستای تامین منافع هسته‌ای کشورمان قدم برمی‌دارد و ما طبق قانون باید به توافقات دست پیدا کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دنیا نیز به سرانجام رسیدن توافقات خوشبین است زیرا ایران را قطب امنیت منطقه به رسمیت می‌شناسد و امنیت هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران باعث توسعه تمام کشورهای منطقه خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل درباره میزان موفقیت تیم مذاکره کننده کشورمان٬ بیان داشت: کاملا روشن است که به اتمام سناریوی ایران‌هراسی نزدیک می‌شویم و شاهد محو رژیم اشغالگر صهیونیستی و عربستان خواهیم بود. تیم مذاکره کننده مذاکرات سنگینی را در پیش دارد زیرا باید یک سری مشکلات را از قبل رسوخ کرده بود را حل کند.

وی با توجه به ملاقات جان کری با وزیر امور خارجه عربستان و میزان تاثیر گذاری این دیدار خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم وزیر امور خارجه آمریکا به آنجا رفته تا آنها را توجیه کند و این حربه به کمرنگ‌تر شدن مخالفان کمک می‌کند.

حقیقت‌پور گفت: این توافق٬ نان عربستان و اسرائیل را آجر خواهد کرد؛ بنابراین طبیعی است باید مخالف باشند و فریاد بزنند، ما نیز درک می‌کنیم در چه فشاری هستند زیرا سقوط می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان بیان کرد: تلاش بر این است تا مذاکرات بر اساس زمان تعیین شده انجام گیرد٬ البته بستگی به انعطاف آمریکایی‌ها دارد زیرا ما تمام خواسته‌های‌مان قانونی بوده و طبق قانون آمریکا باید از آنها تمکین کند تا به توافق برسیم.

کد خبر : ۲۵۸۲۲۶