خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران:

وزیر صنعت مصاحبه شائبه‌دار نکند

رئیس سازمان برنامه‌ریزی کشور گفت: در بودجه سال 94هزار میلیارد تومان برای کمک به برنامه‌های اشتغال‌ زایی پیشنهاد شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه سومین همایش جایزه بهره‌وری معادن وصنایع معدنی ایران اظهار داشت: در بودجه سال ۹۴ هزار میلیارد تومان دولت برای کمک به برنامه‌های اشتغال زایی پیشنهاد داده که مجلس سه هزار میلیارد تومان به آن افزود و در حال حاضر ۴ هزار میلیارد تومان برای سال ۹۴ پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه گفت: با مجموعه فعالیت‌های عرصه تولید و صنعت می‌توانیم در سال آینده شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری باشیم.

نوبخت همچنین در مورد افزایش حقوق کارمندان گفت: نرخ تورم در سال جاری حدود ۲۵ درصد پیش بینی شده بود که در آخرین گزارش به ۱۵.۲ درصد رسیده است و برای کارمندان نیز افزایش ۱۴ درصدی حقوق را در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با کاهش نرخ تورم رقم مناسبی باشد.

وی در مورد خام فروشی نیز تصریح کرد: ما در بخش معدن به ازای هر یک درصد رشد سه درصد ارزش افزوده می‌توانیم ایجاد کنیم و این موضوع حائز اهمیت است.

نوبخت در ادامه در خصوص یارانه تولید و اینکه وزیر صنعت مدعی است که ریالی از یارانه تولید به بخش صنعت اختصاص نیافته٬ گفت: وزیر صنایع قرار نیست ریالی دریافت کند همانطور که قبلا توضیح داده شد از ۵ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومانی که در سال جاری برای بخش تولید پیش بینی شده بود، آنچه به بخش صنعت اختصاص پیدا می‌کند هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، در بخش کشاورزی هزار میلیارد تومان در حمل و نقل نیز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و براساس آیین نامه اجرای این بند مقرر است تا این میزان برای تسهیلات ارزان‌تر باید در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد. و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مابه‌التفاوت‌ها را پذیرفته و به همه وزرا از جمله آقای نعمت‌زاده ابلاغ کرده است تا شرکت‌های متقاضی که می‌خواهند از این تسهیلات ارزان استفاده کنند آنها را معرفی و بانک‌ها این تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهند

نوبخت گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی این آمادگی دارد تا مابه التفاوت این تسهیلات ارزان قیمت را پرداخت کند شاید این عدد را مانند یارانه نقدی د راختیار بخش‌های تولید قرار دهیم اما این موضوع سیاست دولت نیست تا تولید کنندگان را مانند خانوار‌ها به یارانه نقدی عادت دهیم.

وی گفت: حداقل ۵۲۶ میلیارد تومان تاکنون از این دست یارانه‌ها به بخش یارانه تولید پرداخت کردیم و بخش کشاورزی توانسته این یارانه دریافت کند.

نوبخت با انتقاد از نعمت‌زاده گفت: وزیر صنعت بجای مصاحبه‌های شائبه‌دار٬ شرکت‌های مورد نظر خود را به دولت معرفی کند و اگر سازمان برنامه ریزی و بانک‌ها ممانعتی به پرداخت تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی انجام داد حق اعتراض می‌تواند داشته باشد.

کد خبر : ۲۵۸۳۰۷