خبرگزاری کار ایران

صالحی با اشاره به نشست ژنو:

بن‌بست های فنی در مذاکرات اخیر هسته‌ای رفع شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی از رفع بن بست‌های فنی در مذاکرات هسته‌ای اخیر میان ایران و گروه ۱+۵ خبر داد.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت٬ علی‌اکبر صالحی با تبیین روند دو دور مذاکره فنی در ژنو و مونتروی سوییس افزود: ما در مذاکرات فنی با نوعی بن بست مواجه بودیم و تشخیص مقامات بالا‌تر نظام بر این بود که بنده شخصا در مذاکرات حضور یابم و در جزییات مسایل نیز با بالا‌ترین مقام طرف مقابل که وزیر انرژی امریکاست وارد گفت‌و‌گو شوم.

وی افزود: خوشبختانه این دو جلسه، مذاکرات بسیار مثمر بود و قدم‌های خوبی برداشتیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نمی‌تواند جزییات این مذاکرات را بیان کند، اضافه کرد: در این مذاکرات درباره غنی سازی رآکتور تحقیقاتی اراک، موضوع تحقیق و توسعه، موضوع فردو و برخی مسائل کوچک‌تر گفت‌و‌گو کردیم.

صالحی اظهارداشت: در موضوعات مربوط به غنی سازی و رآکتور اراک قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم و توانستیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های ساختگی آنان را با پیشنهاد فنی که ارایه کردیم برطرف کنیم و از منافع ملی و اصل صنعت هسته‌ای نیز به عنوان دستاورد عظیم سازمان انرژی اتمی و عزیزانی که در این سازمان کار می‌کنند دفاع کردیم.

وی افزود: در مجموع این مذاکرات متوازن بود و به اعتبار اینکه هم سابقه فعالیت داشتم و هم در زمینه علمی و فنی آشنایی دارم حضورم خیلی کمک کرد و می‌توان گفت در این دو جلسه بن بست‌های فنی برطرف شد.

کد خبر : ۲۵۸۳۵۴