خبرگزاری کار ایران

بجنوردی در همایش هویت ایران، ملت، تاریخ و فرهنگ:

این همایش پاسخ به کسانی است که به نام ایران تردید می‌کنند

رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی گفت: این همایش‌ها در ۵ دوره برگزار می‌شود که اولین نشست آن با عنوان ایران نام مردم سرزمین است، نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محمدکاظم بجنوردی در ابتدای این همایش گفت: این همایش که از طرف مرکز دایره‌المعارف اسلامی و دستیار ویژه ریاست جمهوری، آقای یونسی برنامه‌ریزی شده عبارت است از همایش‌هایی که بنا شده به نام ایران ملت٬ تاریخ و فرهنگ برگزار شود.

وی افزود: برای برگزاری این همایش‌ها مذاکرات زیادی را انجام دادیم برخی در مورد نام ایران و پایداری‌اش تردید می‌کنند٬ اما من همیشه بهرام چوبین را زمانی که در بستر مرگ بود و تاکید داشت همچنان او را در خاک ایران نگه دارند، مثال می‌زنم که این نشانه‌ای از وطن‌پرستی و پاسخی به تمام کسانی است که راجع به نام ایران تردید می‌کنند.

بجنوردی اذعان داشت: امید دارم این سلسله همایش‌ها بسیاری از پرسش‌ها را پاسخ دهد. بنا داریم سخنرانی‌هایی که در اینجا عرضه می‌شود را با فاصله کمی از برگزاری همایش به صورت کتاب منتشر کنیم.

رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی خاطر نشان کرد: چهار همایش باقی مانده را قرار است بر اساس موضوعات عرفانی، اسلامی علوم و عقل برپا داریم که البته هنوز دقیقا تعیین نشده است.

وی با بیان اینکه اساس این چهار همایش را شورای علمی مشخص می‌کند٬ اظهار داشت: شورای علمی قرار است دقیقا تعیین کند که چهار همایش باقی مانده بر چه اساسی برگزار خواهد شد. البته کلیات آن تعیین شده و منتظر باقی مانده آن هستیم.

کد خبر : ۲۵۸۵۶۱