خبرگزاری کار ایران

رسولی در گفت‌وگو با ایلنا:

راه ورود اصلاح‌طلبان به مجلس خبرگان بسته نیست

یک عضو شورای عالی بنیاد باران تاکید کرد: باید شرایط امکان ورود نمایندگان، فضلا و مجتهدان اصلاح‌طلب به خبرگان فراهم شود.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: وظایف مجلس خبرگان در تعیین رهبری و نظارت بر عملکرد رهبر٬ آن‌چنان اهمیتی دارد که در ساختار حقوقی و سیاسی ایران بالا‌ترین اعتبار را برای مجلس خبرگان رهبری ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: چنین جایگاهی مورد توجه همه جریان‌های سیاسی داخل نظام و به خصوص جریان اصلاحات است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجموعه فکری ریشه‌داری مانند اصلاحات نمی‌تواند نسبت به انتخابات مجلس خبرگان با ماموریت‌ها و اختیارات وسیعش بی‌تفاوت باشد، اظهار داشت: توجه به مجلس شورای اسلامی٬ منافاتی با اهمیت مجلس خبرگان رهبری ندارد؛ در واقع آن‌ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و کسانی که بهبودی شرایط کشور را در نظر دارند٬ نسبت به اینجایگاه مهم حساسیت دارند. 

رسولی با اشاره به روند رو به جوان شدن ترکیب جمعیتی مجلس خبرگان رهبری٬ یادآور شد: در شرایط طبیعی٬ بی‌تردید امکان ورود نمایندگان، فضلا و مجتهدان اصلاح‌طلب به مجلس خبرگان فراهم است و راه برای ورود اصلاح‌طلبان بسته نیست. 

عضو شورای عالی بنیاد باران اضافه کرد: نمایندگان خبرگان کمتر در مسائل روز دخل و تصرف دارند٬ اما این مسئله به معنای عدم تاثیرگذاری آن‌ها نیست. آن‌ها در بزنگاه‌های حساس با موضع‌گیری‌هایشان بر سرنوشت کشور اثر می‌گذارند و از نظر کیفی٬ تاثیر رای نمایندگان این مجلس بسیار تعیین‌کننده است. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موقعیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: جایگاه ایشان در مجلس خبرگان جایگاه بسیار بالایی است که این موضوع به دلیل سابقه و حضور ۵۰ ساله‌شان در مبارزات انقلاب است٬ همچنین نقش بی‌بدیل آیت‌الله هاشمی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب در همراهی با امام موجب شده تا ظرفیت و اعتبار هاشمی در رئیس بودن یا نبودن مجلس خبرگان گره نخورد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اگر آیت‌الله هاشمی برای مجلس خبرگان کاندیدا شود و در راس آن قرار گیرند٬ به پایداری نظام کمک ویژه‌ای خواهند کرد، ابراز داشت: البته آیت‌الله هاشمی براساس برآوردی که از شرایط و آرایش کشور دارند٬ عمل می‌کنند و امیدوارم در این دوره برخلاف دوره‌های پیشین٬ با عنوان کاندیدا برای ریاست مجلس خبرگان ثبت‌نام کنند.

کد خبر : ۲۵۸۷۱۳