خبرگزاری کار ایران

در مناظره فیاضی و شفیعی مطرح شد؛

اجلاس پاریس به نفع ایران خواهد بود

نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و سید جلال فیاضی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش ایلنا٬ نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنبت ملی و سیاست خارجی در برنامه رادیویی بدون خط‌خوردگی٬ با اشاره به رخدادهای سیاسی بین‌المللی اخیر، گفت: به اعتقاد من اتفاق‌هایی که در چند روز اخیر در منطقه رخ داده، مانند سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، نشان از تحولاتی در منطقه است و در ایران و ۵+۱ به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند و محتوای آن به دست اینها هم رسیده است.

وی افزود: این موضوعات دو نکته را در پی دارد؛ نخست اینکه میان ایران و گروه ۵+۱ توافقاتی وجود دارد. دوم اینکه کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا می‌خواهند آنهایی که در بلوک غرب هستند را هم در جریان امر قرار بدهند تا گمان نکنند که در زمان سختی آن‌ها را همراهی می‌کنند ولی در زمانی که توافق بدست می‌آید با آنها نیستند.

در ادامه سید جلال فیاضی کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به مذاکرات گفت: همگان بر این باورند که بر سر مسئله هسته‌ای ایران توافقی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: توجیه توافقات و گزارش‌های آژانس و مذاکرات غربی‌ها را به این مسئله سوق می‌دهد که توافق با ایران برای آن‌ها دست یافتنی است.

این کار‌شناس امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: همیشه تاکید داشته‌ام در حوزه علوم انسانی با تفاوت‌های زیادی رو به رو هستیم. یعنی ما در یک بافت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داخلی و بین المللی رفتار می‌کنیم که باعث می‌شود توافقی حاصل نشود.

وی با بیان اینکه اجلاس پاریس را به ضرر ایران نمی‌بیند، بیان داشت: فرانسه‌ای که در آن آقای فابیوس وزیرامور خارجه است، می‌خواهد در مسائل بین المللی دارای نقش باشد و به همین دلیل خیلی از رفتارهایی که در حوزه بین المللی رخ می‌دهد به قصد صلح است. اگر قبلا هم رفتارهایی بروز داده به این دلیل بود که اعتقاد داشت آمریکایی‌ها با ایران بدون در نظر گرفتن نقش فرانسه، توافق می‌کنند.

کد خبر : ۲۵۸۷۸۱