خبرگزاری کار ایران

منتجب نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مجلس خبرگان جای برخورد سیاسی و جناحی نیست

قائم مقام حزب اعتمادملی گفت: در گذشته یکی از روسای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرده بود بحمدالله اصولگرایان پیروز شدند؛ این رویکرد‌ها باعث جنجال‌های امروز شده است.

رسول منتجب نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ در باره اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که در راستای تحقق اهداف خود تعلق به جناح و تفکر خاصی ندارد.

وی بیان داشت: این مجلس داری وظایف مهمی از جمله انتخاب و تعیین شرایط رهبری است لذا با توجه به این وظایف خطیر، متفاوت از نهادهای سیاسی دیگر و مربوط به رهبری و کلیت اداره نظام است، بنابراین باید از رفتار سیاسی و باندی به دور باشد.

وی افزود: در انجام این وظایف مهم است امروز باید بدانیم عملکرد حساس این مجلس اگر درست و خوب باشد، به نفع نظام و مردم است و اگر بد باشد یا صحیح نباشد، به زیان کلیت مردم و نظام است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: این وظایف خطیر ایجاب می‌کند اعضای مجلس خبرگان رهبری دارای شرایطی از جمله، عدل، انصاف، اجتهاد، زمان‌شناسی، شجاعت و... باشد تا بتوانند به بهترین نحو عمل کنند. بنابراین هر نوع عمل سیاسی، جناحی، باندی در آن مغایر با فلسفه اصلی این مجلس است.

منتجب نیا اظهار داشت: نه تنها اعضای خبرگان رهبری بلکه همه جریان‌های سیاسی باید به شرایط این مجلس حساس باشند، زیرا هرگونه عملکرد منفی یا انحراف در آن به معنی زیر سوال رفتن خود نظام است.

وی درباره هیاهو و جنجال‌های مطرح شده پیرامون انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه امروز مشاهده می‌کنم نگاه سیاسی و جناحی در همه امور پیداست. در گذشته یکی از روسای مجلس خبرگان رهبری در همین مجلس عنوان کرد بحمدالله اصولگرایان پیروز شدند؛ همین نگاه‌ها و رویکرد‌ها باعث هیاهو و جنجال‌های امروز شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: برخی از افراد از مدت‌ها پیش مسائل و حرف‌های تحت عنوان اینکه اصلاح طلبان برای مجلس خبرگان خیز برداشته را مطرح کرده‌اند که باعث ایجاد فضای غیر واقعی و نگرانی مردم شده است.

وی اضافه کرد: همه بزرگان و جناح‌ها باید به این نکته توجه کنند که هرچند همه افکار و عقاید متنوع باید در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، اما کسی نمی‌تواند حرف از باید و نباید برای خبرگان بزند زیرا فضای این مجلس جای برخوردهای سیاسی و جناحی نیست.

منتجب نیا درباره هجمه‌هایی که به آیت الله هاشمی در این راستا می‌شود، گفت: مسئله اصلی این افراد با آقای هاشمی نه فقهی و نه حتی سیاسی است، بلکه بسیاری از آنها چون خود دارای ویژگی‌های مثبت ایشان از جهت مدیریت و سابقه نیستند، سعی می‌کنند با تخریب‌های نا‌فرجام، چهره ایشان را مخدوش کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: خیلی از این افراد می‌دانند اگر آقای هاشمی با آن سابقه مدیریتی و سیاسی در عرصه باشد، افراد کم توان سیاسی جای برای جولان نخواهند داشت.

کد خبر : ۲۵۸۸۵۰