خبرگزاری کار ایران

باوند با اشاره به سفر گروه پارلمانی ایران به لندن؛

امکان بازگشایی سفارت انگستان طبیعی است

یک کارشناس بین‌المل گفت: جامعه در نوعی تحول نسبت به قبل به سر می برد و طبیعی بود مجلس نیز از این تحول و خصوصیات جدید جامعه٬ آگاهی یابد و درآن مسیر گام بردارد.

داوود هرمیداس باوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ در ازریابی سفر گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلستان به انگلیس گفت: این سفر‌ها نشان می‌دهد که سیاست همیشه بر اساس متقضیات زمان تعریف می‌شود، در آن زمان مصالحی وجود داشت و در مجلس٬ اخراج سفیر انگستان تصویب شد و امروز مسائل و موضوعات متفاوتی نسبت به سال ۹۰ شکل گرفته است. 

وی بیان داشت: بنابراین اینکه امروز ما شاهد این گونه سفرهای متقابل و حتی بازگشایی سفارت انگستان در ایرا ن باشیم؛ در سیاست به ویژه سیاست خارجی است که همه چیز در مسیر منافع تدوین می‌شود، امر طبیعی است. 

این کار‌شناس مسائل یبن المللی در پاسخ به این سوال که چقدر اینگونه عملکرد و ارتباطات می‌تواند در جریان مذاکرات فضای مثبت ایجاد کند، گفت: متعقدم به آن دلیل که ما شاهد یک وحدت استراتژیک در بین قوا در کشور نیستم٬ حتی دو قوای دیگر٬ منتقد دولت و حوزه اجرا هستند، لذا این ارتباطات وتبادلات نمی‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت روند مذارکرات داشته باشد. 

وی افزود: امروز نیز مشخص شده طرف اصلی مذاکره کدام کشور‌ها هستند٬ بنابراین این تبادلات دوجانبه تاثیر آنچنانی در جریان مذاکرات تکنولوژی هسته‌ای نخواهند داشت. ولی همانطور که گفتم کشور‌ها با توجه به منافع و مصالح زمانی اقدام می‌کنند. در شرایطی خاص مجلس٬ تحت تاثیر فضای داخلی تصمیم به اخراج سفیر انگستان گرفت، ولی امروز مجلس شرایط داخلی و بین‌المللی را به نحو دیگری تفسیر می‌کند و می‌داند جامعه خواسته دیگری دارد. 

این استاد دانشگاه اظهار داشت: بنابراین جامعه در نوعی تحول نسبت به قبل به سر می‌برد و طبیعی بود که مجلس نیز از این تحول و خصوصیات جدید جامعه آگاهی یابد و درآن مسیر گام بردارد.

کد خبر : ۲۵۸۹۲۴