خبرگزاری کار ایران

برای شرکت در نشست کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل:

وزیر کشور در راس هیات عالی‌رتبه ایرانی عازم وین شد

وزیر کشور در رأس هیاتی عالی‌رتبه از کشورمان ‏به‌ منظور شرکت در پنجاه و هشتمین نشست سالیانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد (CND) امروز عازم وین شد.

به گزارش ایلنا؛ این نشست بطور همزمان و به صورت جلسه عمومی که در آن روسای هیات‌های شرکت‌کننده از کشورهای جهان در قالب ایراد سخنرانی به تشریح مواضع، موانع و چالش‌های خود می‌پردازند، در سه بخش عملیاتی، هنجاری و کمیته‌های قطعنامه برگزار می‌شود. 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نخستین روز از سفر خود (دوشنبه ۱۸ اسفند ماه جاری) در مراسم افتتاحیه این نشست، سخنرانی و ملاقات دو جانبه‌ای با یوری فدوتف معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد ‏مخدر و جرم سازمان ملل (‏UNODC‏)، رئیس هیات ‏بین المللی کنترل مواد مخدر (‏INCB‏) و همتایان در حاشیه نشست خواهد داشت. 

همچنین در همین روز نشست ابتکار سه جانبه با حضور وی و مقامات عالی مبارزه با مواد مخدر کشورهای افغانستان و پاکستان برگزار خواهد شد. 

گفته می‌شود، پنجاه و هشمین اجلا س سالیانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل (CND) روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه جاری در وین پاپتخت اتریش افتتاح می‌شود و تا ۲۱ اسفند ماه ادامه می‌یابد. پس از پایان نشست تداراکاتی نیز، نشست کمیسیون مواد مخدر از‌‌ همان روز آغاز تا تاریخ ۲۶ اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

کد خبر : ۲۵۸۹۹۲