خبرگزاری کار ایران

حاشیه های ایلنا از آغاز مجلس خبرگان؛

از ایستادن برای آیت‌الله هاشمی تا حضور دیرهنگام مصباح

هفدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آغاز این اجلاس با حاشیه‌هایی همراه بود که در پی می‌آید: 

*هفدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان با زنگی که توسط آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نواخته شد٬ راس ساعت 30: 8 آغاز گردید. 

*قبل از آغاز مجلس حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و سپس آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی وارد مجلس شدند که حضور این دو٬ با بلند شدن اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان همراه شد. 

*پس از ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی٬ وزیر اطلاعات و دیگر عضو مجلس خبرگان که در کنار حسن روحانی نشسته بود٬ از جای خود بلند شد و جای خود را به آیت‌ الله هاشمی داد تا وی در کنار رئیس جمهور قرار بگیرد. 

*حسین فریدون برادر رئیس جمهور و دستیار ارشد وی در این اجلاس نیز همانند دروه‌های پیشین حسن روحانی را همراهی می‌کرد و در گوشه‌ای سالن مجلس نشست. 

*تا پیش از آغاز رسمی جلسه، حجت الاسلام و المسلمین روحانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بار‌ها با یکدیگر خوش و بش کردند که به سوژه عکاسان مبدل گردید. 

*آیت الله صادق لاریجانی و آیت الله امامی کاشانی دو عضو مجلس خبرگان بودند که با شروع آغاز رسمی جلسه٬ وارد مجلس شدند. آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نیز در میانه‌های نطق پیش از دستور نائب رئیس مجلس خبرگان٬ در جلسه حضور یافت. 

*آیت الله احمد جنتی دیگر عضو مجلس خبرگان بود که نسبت به بسیاری از نمایندگان این مجلس زود‌تر در جلسه حاضر شده بود و درجای همیشگی خویش که در اجلاسهای پیشین نیز در آنجا می‌نشست، نشسته بود که پس از ورود دیرهنگام آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی٬ وی در کنار آیت الله جنتی قرار گرفت. همچنین آیت الله خزعلی نیز که با ویلچر در میانه‌های نطق هاشمی شاهرودی در جلسه حضور یافته بود در کنار دبیر شورای نگهبان قرار گرفت.

کد خبر : ۲۵۹۲۱۵