خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در نشست هم‌اندیشی حقوق واعتدال:

اصرار دولت بر میانه‌روی، رسیدن مردم به رفاه و آرامش است

معاون حقوقی رییس جمهوری با تأکید بر ضرورت تقویت ادبیات اعتدال در حوزه حقوقی گفت: اصرار دولت بر اعتدال برای آن است که تشتت، تفرقه و تضادهای موجود از بین برود.

به گزارش ایلنا٬ الهام امین‌زاده صبح امروز در همایش هم‌اندیشی حقوق و اعتدال با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی بتواند در تقویت ادبیات اعتدال در حوزه حقوقی نقش‌آفرینی داشته باشد، گفت: جامعه ما باید بیش از گذشته از اعتدال در حوزه حقوقی بهره‌مند باشد.

معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه اعتدال گفتمان جدیدی است که در دولت یازدهم، مطرح شد، افزود: گفتمان‌های متفاوتی از ابتدای انقلاب با عناوینی چون گفتمان دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و عدالت مطرح شد تا اینکه در دولت یازدهم به گفتمان اعتدال رسیدیم و این نشان‌دهنده مطالبه و توجه جدی جامعه به ضرورت وجود اعتدال است.

دکتر الهام امین‌زاده تصریح کرد: ما بر ایجاد این برنامه و رسیدن به این جایگاه نگاهمان به حقوق است و پرسش اصلی ما این است که حقوقدانان چه تأثیری می‌توانند از اعتدال بپذیرند و چه تأثیری بر اعتدال بگذارند.

معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه تاکنون کارهای تحقیقاتی زیادی انجام شده است، افزود: متأسفانه در زمینه اعتدال و حقوق تاکنون کار خاصی انجام نشده است و ما قصد داریم تا با ایجاد چنین جلساتی به بررسی اعتدال در وضع قانون، اعتدال در اجرای قانون و همچنین اعتدال در محاکم دادرسی بپردازیم.

دکتر امین‌زاده با بیان اینکه اصرار دولت در ضرورت وجود میانه‌روی و اعتدال در جامعه رسیدن به آرامش و رفاه مردم است، گفت: در اعتدال تأکید می‌کنیم چون می‌خواهیم تشتت، تفرقه، تنش و تضاد را از بین ببریم. آثار اجتماعی اعتدال می‌تواند اتحاد و آرامش باشد.

وی به برداشتی از رساله حقوقی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) یکی از آثار اعتدال را عدم هلاکت عنوان می‌کنند و تأکید دارند، جامعه‌ای که معتدل نباشد، محکوم به فروپاشی است. بنابراین اگر می‌خواهیم به رفاه و توسعه یافتگی دست پیدا کنیم، باید از افراط و تفریط دور شده و در مسیر میانه‌روی قرار بگیریم.

معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه روحانی از ابتدای دولت یازدهم تأکید داشت که این دولت به دور از افراط و تفریط تصمیم‌گیری خواهد کرد، گفت: ایشان سعی کردند با حرکت در مسیر اعتدال ، در دولت از همه نیروهای کارآمد گروه‌ها و جناح‌ها بهره گیرد.

کد خبر : ۲۵۹۳۳۹