خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در دیدار وزیر امور زنان مکزیک:

ایران و مکزیک امکان تبادل تجربیات در خصوص چالش‌های مشترک جهانی را دارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۸۸۱

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به فعالیت‌های زنان در جامعه ایران به‌ویژه در عرصه‌های مختلف اجتماعی افزود: ایران و مکزیک امکان تبادل تجربیات در ارائه راهکار در خصوص چالش‌های مشترک به‌عنوان پدیده‌های جهانی را دارا می‌باشند.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز گذشته (چهارشنبه) در ادامه دیدارهای خود در حاشیه پنجاه و نهمین اجلاس بین‌المللی کمیسیون مقام زن در نیویورک با «لورنا کروز سانچز» وزیر امور زنان مکزیک ملاقات کرد.

در این ملاقات مولاوردی با اشاره به سفر هیاتی از نمایندگان مجلس و وکلای زن مکزیک به جمهوری اسلامی ایران و انجام دیدارها و گفت‌وگوهای سازنده با مسئولان ایرانی، خواستار تداوم ارتباطات و تبادل نظر میان مسئولان و نهادهای فعال دو کشور در حوزه زنان شد و اشتراکات موجود میان ایران و مکزیک از نظر تاثیر پذیری از مذهب و ساختار سنتی مشترک دو کشور را تسهیل‌کننده این تماس‌ها دانست.

مولاوردی همچنین در این ملاقات ضمن اشاره به فعالیت‌های زنان در جامعه ایران به‌ویژه در عرصه‌های مختلف اجتماعی در دولت، مجلس، شوراها و مراکز علمی و آموزشی به وجود زمینه‌های همکاری فراوان و متعدد در آینده در حوزه زنان افزود: دو کشور امکان تبادل تجربیات در ارائه راهکار در خصوص چالش‌های مشترک به‌عنوان پدیده‌های جهانی دارا می‌باشند.

وی افزود: اعمال خشونت علیه زنان، عدم توانمندی اجتماعی و اقتصادی و حضور اندک زنان در مراکز تصمیم‌گیری از جمله چالش‌هایی است که باید در رفع آن تلاشی هدفمند و همه‌جانبه داشت.

وزیر امور زنان مکزیک نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از نحوه حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی مکزیک از جمله مشارکت ‌های آنان در امور اجرایی، پارلمانی و تقنینی مکزیک خواستار تبادل نظر بیشتر با مسئولان ایرانی در این زمینه شد و سفر هیات بانوان مکزیک به جمهوری اسلامی ایران را پربار و موفقیت آمیز خواند.

وی تشویق احزاب به مشارکت بیشتر زنان در مراکز تصمیم‌گیری را عامل موثری در شتاب بخشیدن و ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی زنان مکزیک دانست.

وی همچنین برنامه‌های آموزشی وزارت زنان مکزیک در آماده‌سازی و تشویق به مشارکت بیشتر اجتماعی زنان در کشورش را تشریح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز