خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

به تعهدات‌مان در زمینه حقوق‌بشر واقفیم/انتقاد به عملکرد غیرمنصفانه احمدشهید

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد : ایران به عملکرد غیرمنصفانه و غیر علمی گزارشگر ویژه حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به لحاظ رعایت نکردن اصول و موازین بین‌المللی با تردید جدی می‌نگرد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم در خصوص سخنان اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران٬ تصریح کرد: سخنان وی و بخش‌هایی از گزارش که مورد اشاره قرار گرفته به صورت یک‌جانبه به دور از واقعیات و بدون رعایت مقررات وظایف مربوط به مامورین از جانب شورای حقوق بشر ارائه شده است. 

وی با بیان اینکه متاسفانه روشن شده اراده‌ای فرا‌تر و خارج از سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد در تهیه گزارش ایران دخیل است، گفت: ایران به عملکرد غیر منصفانه و غیر علمی گزارشگر ویژه به لحاظ رعایت نکردن اصول و موازین بین المللی با تردید جدی می‌نگرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: گزارشگر ویژه روش‌های نادرست و غیر قانونی و جهت‌دار و پیش‌داوری را پایه گذاشته که خارج از شرح وظایف ماموریت‌داران شورای حقوق بشر است. 

افخم یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به خوبی به تعهدات ملی و بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر واقف و همواره همکاری‌های خوب و گسترده‌ای را با مکانیزم‌های بین‌المللی در این زمینه انجام داده است. 

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهد خود برای ارتقاء همه جانبه حقوق شهروندان پایبند و اقدامات بسیار مهمی در این زمینه از جمله در خصوص ارتقاء حقوق شهروندی، حقوق اقلیت‌ها و حقوق زنان انجام داده است و به برنامه‌ها و تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

کد خبر : ۲۶۰۱۱۲