خبرگزاری کار ایران

شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد با فساد در هر عرصه‌ای باعث تقویت نظام و ارکان آن می‌شود

نماینده مجلس ششم تصریح کرد: برخی امروز تصور می‌کنند٬ اگر مسئله فساد‌ها مطرح شود و به آن‌ها رسیدگی شود٬ اصل نظام زیر سوال می‌رود.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در پاسخ به این سوال که به نظر شما دولت در پیگیری و مبارزه با فساد چقدر در سال ۹۳ موفق عمل کرده، گفت: فکر می‌کنم دولت تمام تلاش خودش را در راستای حل این مسئله و به نتیجه رسیدن منطقی آن انجام داده است. 

وی ادامه داد: دولت متاسفانه در پیشبرد این موضوع با موانعی روبرو بود. از جمله اینکه نهاد‌ها و مدیریت کلان نظام در اینگونه موارد همیشه عنوان می‌کنند که این مسائل و مطرح کردن آنها جناحی و سیاسی است که هر دولتی٬ علیه دولت قبل از خود مطرح می‌کند. 

 شیرزاد گفت: این نوع صحبت و تحلیل کردن موضوع٬ مانع بسیار اساسی در مسیر برخورد با فساد است؛ دیدگاهی که ممکن است باعث شود یک دولت نتواند خوب عمل کند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت احمدی‌نژاد در ماه‌های اولیه روی کار آمدن خود٬ شعارهایی مبنی بر مبارزه با فساد را مطرح کرد که بیشتر توجه آن٬ معطوف به بدهکاران بانکی بود. اما متاسفانه به علت نبود عزم جدی، سیاسی کردن و از همه مهم‌تر٬ نبود اسناد اصلی و واقعی٬ نتوانست خوب عمل کند. 

وی اضافه کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که دولت اسنادی را از بعضی از مفاسد در دست دارد که بسیار متفاوت از اسناد دولت قبل است٬ وجود پرونده‌های مدیران دولت قبل٬ مسئله را نسبت به دوران آقای احمدی‌نژاد٬ بسیار متفاوت می‌کند و جا دارد مدیریت کلان نظام توجه ویژه‌ای را به این بحث داشته باشد. 

نماینده مجلس ششم افزود: برخی اصولگرایان و کسانی که در گذشته از دولت آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند٬ امروز تصور می‌کنند اگر مسئله فساد‌ها مطرح شود و به آنها رسیدگی شود٬ اصل نظام زیر سوال می‌رود. اما همه باید بدانند اینگونه نیست؛ بلکه برخورد با فساد در هر عرصه‌ای باعث تقویت نظام و ارکان آن می‌شود. 

شیرزاد در پاسخ به این سوال که به نظر شما دولت آقای روحانی برای سال جدید در راستای مبارزه با فساد چه موضوعی را باید در دستور کار خود قرار دهد٬ گفت: با توجه به دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان که قرار است که در سال ۹۴ انجام می‌گیرد٬ فکر می‌کنم آقای روحانی باید سیاست‌های انتخاباتی شفافی را در راستای مشخص شدن هزینه‌های انتخاباتی در پیش بگیرد. 

وی گفت: آقای روحانی حتی باید یک لایحه در این باره به مجلس ارائه کند. هرچند ممکن است این لایحه رای نیاورد؛ اما طرح چنین موضوعاتی در فضای سیاسی کشور در فضای نزدیک به انتخابات بسیار پراهمیت و پرتاثیر خواهد بود. 

شیرزاد در پایان خاطرنشان کرد: امروز با موضوع بسیار خطرناک پول‌های کثیف در عرصه سیاسی روبرو هستیم. هیچ موضوعی به جز نظارت و شفافیت کامل نمی‌تواند از این بحث‌ها جلوگیری و مبارزه با آن را امکان‌پذیر کند.

کد خبر : ۲۶۰۲۶۷