خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

نیروهای خودسر از سخنرانی مطهری خبر داشتند٬ اما دولت نمی‌دانست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: مسئولان باید به جای توصیه لغو سخنرانی افراد، امکانات لازم را از هر نظر برای برنامه‌‌ها و سخنرانی‌ها فراهم کنند.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حادثه شیراز عنوان کرد: نقد ما به جریان‌های تندرو نیست، بلکه به سیستم اجرایی است؛ چراکه رفتار جریان تندرو طبیعی است. افراطیون برای اینکه از انتخاب روحانی و استمرار گفتمان اعتدال عصبانی هستند، هیچ‌گونه برخورد اندیشه را نمی‌پذیرند چراکه به خوبی می‌دانند٬ در این مواجهه عقب خواهند ماند.

وی افزود: مساله مهم این است که در اتفاقات شیراز از یک طرف اقتدار دولت زیر سوال رفته و از سوی دیگر مواضع استاندار فارس به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در این استان را با چالش مواجه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اینکه استاندار فارس بگوید "ما قبلا احتمال این تنش را داده‌ بودیم و برای همین به آقای مطهری توصیه کردیم سخنرانی خود را لغو کند" قابل قبول نیست٬ چراکه باطن این اظهارات به این معنی است که یک فرد در کشور  باید از استاندار اجازه صحبت کردن بگیرد.

تاجرنیا گفت: با همه این‌ها استاندار در بیانات خود به این اذعان داشته که مجوز این سخنرانی از سوی شورای تامین استان صادر شده، اینکه نیروهای خودسر از حضور یک نماینده در شیراز مطلع می‌شوند، اما سیستم اجرایی از این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی می‌کند، نشان‌دهنده ضعف این مسئولان است.

وی افزود: مسئولان باید به جای توصیه لغو سخنرانی افراد، امکانات لازم را از هر نظر برای برنامه‌‌ها و سخنرانی‌ها فراهم کنند وگرنه همه ما می‌دانیم که توصیه به لغو یک برنامه تنها فرار رو به جلو در برابر تندروهاست.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: به عنوان فردی که به روحانی رای دادم و اندیشه او را کاملا قبول دارم٬ باید بگویم نه تنها اتفاق اخیر شیراز٬ بلکه اتفاقاتی از همین جنس در این استان بارها بی‌تدبیری مسئولان اجرایی استان فارس را به اثبات رسانده است.

کد خبر : ۲۶۰۳۱۹