خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در دیدار وزیر امور دینی بنگلادش:

تهران آماده گسترش بیش از پیش روابط با داکا است

کد خبر : ۲۶۰۳۸۶

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری تصریح کرد: رقم کنونی مبادلات تجاری ایران و بنگلادش با توجه به امکانات و توانمندی‌های دو کشور، راضی کننده نیست.

به گزارش ایلنا٬ محمد شریعتمداری در دیدار با "مطیع الرحمان" وزیر امور دینی بنگلادش، روابط جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش را در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی، عمیق، نزدیک، دوستانه و سازنده توصیف کرد و گفت: تهران آماده گسترش بیش از پیش روابط با داکا است. 

شریعتمداری با اشاره به اینکه رقم کنونی مبادلات تجاری ایران و بنگلادش با توجه به امکانات و توانمندیهای دو کشور، راضی کننده نیست، گفت: برای تقویت بیش از پیش همکاریهای اقتصادی تهران – داکا، باید گام‌های بلندتری برداشته شود. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در دیدار با «مطیع الرحمان» وزیر امور دینی بنگلادش، با بیان اینکه سیاست خارجی دولت یازدهم مبتنی بر توسعه همکاری‌های بین المللی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست و مسلمان در دنیا است، بر تقویت و گسترش روابط میان ایران و بنگلادش تاکید کرد. 

وزیر امور دینی بنگلادش نیز در این دیدار که عصر شنبه انجام شد، با اشاره به اینکه نخست وزیر کشورش همواره بر توسعه و گسترش روابط با کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد، گفت: شک ندارم روابط میان دو کشور با توجه به اهداف مشترکی که در سطح جهانی دارند، در همه زمینه‌ها بیش از پیش تقویت خواهد شد. 

الرحمان با ابراز خشنودی از حضور در ایران و ملاقات نزدیک با مردم کشورمان، روابط دوجانبه ایران و بنگلادش را بسیار قدیمی، تاریخی و صمیمانه دانست و افزود: روحیه آزادی خواهی و آزادی طلبی، وجه مشترک مردم دو کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز