خبرگزاری کار ایران

ظریف با اشاره به نشست ۵ ساعته امروز با کری:

در برخی موارد به راه حل نزدیکتریم

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: در برخی موارد به راه‌حل نزدیک‌تر هستیم و بر همین اساس می‌توان گفت که راه‌حل‌ها در دسترس هستند، اما همچنان در برخی موارد فاصله داریم.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف امروز پس از پایان ۵ ساعت مذاکرات هسته‌ای مقامات سیاسی - فنی ایران و آمریکا در لوزان سوییس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما تصریح کرد: لازم است تا روز جمعه با همه طرف‌ها مذاکره کنیم تا اینکه ببینم در ‌‌نهایت به چه نتایچی منجر می‌شود. 

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه برای تحریم‌ها چشم اندازی لحاظ شد، گفت: درباره همه مسائل چشم اندازی وجود دارد. 

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اختلافات باقی مانده میان طرف‌های مذاکره کننده بحث اصلی مذاکرات امروز بود و در جلسه درباره موضوعات بسیاری از تحریم‌ها گرفته تا نامه اعضای کنگره بحث و گفتگو شد، خاطرنشان کرد: اگر چه ما نامه کنگره را یک حرکت سیاسی می‌دانیم اما لازم است که موضع گیری دولت آمریکا در باره نامه نیز برای ما مشخص شود. 

وی ادامه داد: در برخی موارد به راه حل نزدیک‌تر هستیم و بر همین اساس می‌توان گفت که «راه حل‌ها در دسترس هستند، اما همچنان در برخی موارد فاصله داریم». 

وزیر امور خارجه در پایان با اشاره به اینکه بعد از ظهر امروز راهی بروکسل می‌شوم تا به دعوت خانم موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره پرونده مذاکرات هسته‌ای گفتگو کنم، گفت: اما آقای صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی امروز همچنان جلسه را در سطح فنی با طرف آمریکایی ادامه خواهد داد.

کد خبر : ۲۶۰۸۸۷