خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در همایش هم‌اندیشی دبیران کل احزاب:

دولت نقشی را در اداره سیاسی کشور برای احزاب قائل باشد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۲۰

دبیرکل حزب سبز خواستار توجه بیشتر دولت به احزاب شد و گفت: فکر می‌کنم دولت باید نقشی را در اداره سیاسی کشور برای احزاب قائل باشد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کنعانی مقدم در جلسه هم اندیشی دبیران کل تشکل‌های سیاسی و معاون وزیر کشور گفت: احزاب باید یار نظام باشند نه بار نظام. وقتی شما به حزبی برای فعالیت مجوز می‌دهید چه معنی می‌دهد که بخواهد برای فعالیت‌های استانی خود به دنبال مجوزهای گوناگون برود .

دبیرکل حزب سبز بیان کرد: ما در کشور چند نوع تشکل داریم؛ از جمله تشکل‌های قانونگرا که احزاب هستند، دوم تشکل‌های فراقانونی که در مواقع حساس و انتخابات ظاهر می‌شوند و قصد دارند فضای سیاسی را در دست بگیرند، سوم گروه‌های قانون گریز که بیشتر آنها دولتی هستند و چهارم افراد و تشکل‌هایی که اعتقادی به حزب و کار حزبی ندارد که به نظر من باید وزارت کشور فکری به حال همه این انواع احزاب و تشکل‌ها کند .

وی در راستای انتخابات گفت: وزارت کشور باید چند موضوع را در دستور کار خودش قرار دهد. از جمله به فرمانداران و مسوولان دولتی تاکید کنند که بدون جهت‌گیری حزبی وارد انتخابات شوند، جلوی امنیتی شدن فضای انتخابات را بگیرد، هزینه کار سیاسی را کاهش دهد، با احزاب در راستای انجام برنامه‌هایشان همکاری کنند. امروز فکر می‌کنم دولت باید نقشی را در اداره سیاسی کشور برای احزاب قائل باشد .

کنعانی مقدم همچنین به گروه‌های فراقانونی اشاره کرد و گفت: دولت باید فکری را به حال این گونه نهادها که فراقانونی و فشار هستند بکند تا آنها نسبت به نظام و عملکرد خود پاسخگو باشند.

دبیرکل حزب سبز در پایان تاکید کرد: وزارت کشور ودولت باید نهایت همکاری را با احزاب در راستای دریافت مجوزهای روزنامه و رسانه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز