خبرگزاری کار ایران

غفوری‌فرد در جلسه هم‌اندیشی دبیران کل احزاب:

دولت گذشته احزاب را از بین برد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۲۵

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:‌دولت قبل اعتقادی به مساله تحزب نداشت و به عبارتی احزاب را از بین برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی پور در جلسه مشترک دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی با معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ما هم مثل بقیه دوستان خواستار رسیدگی به بحث صدور مجوز احزاب در استان‌ها هستیم. متاسفانه در بخشی از استان‌ها به نمایندگان ما گفته می‌شود که باید دوباره به کمیسیون ماده 10 احزاب مراجعه کنند و کپی مجوز خود و کپی آخرین روزنامه رسمی را بیاورند. وزارت کشور بایداین مسایل را ساماندهی کند.

وی با اشاره به ضرورت در اختیار قرار دادن محل برگزاری همایش‌ها به احزاب از سوی وزارت کشور گفت:درست نیست که وزارت کشور برای کنسرت و انواع و اقسام مراسم‌ها، سالن در اختیار افراد قرار دهد اما برای کنگره احزاب این امکانات داده نشود.

 

محتشمی‌: در این دولت شاهد اتفاق خاصی برای احزاب نبودیم

در ادامه مجید محتشمی ضمن پیشنهاد نامگذاری روز 7 شهریور به عنوان روز احزاب گفت: طی دو یا سه جلسه‌ای که با وزیر کشور برگزار شد، شاهد اتفاق خاصی برای احزاب نبودیم .

دبیر کل حزب آزادی ضمن تاکید بر ضرورت حل و فصل مساله احیای مجدد خانه احزاب گفت: پیشنهاد ما این است که تشکل‌های استانی در جغرافیایی استان خود فعالیت کنند.

 

غفوری‌فرد: دولت قبل احزاب را از بین برد

در ادامه این نشست حسن غفوری فرد با بیان اینکه ذهنیت مردم نسبت به احزاب قدری منفی است گفت: در دولت اصلاحات به اندازه‌ای فضا برای احزاب باز شد و الان بیش از 300 حزب توانسته اند در وزارت کشور مجوز دریافت کنند.

غفوری فرد با بیان اینکه اگر منشور حزبی برای کار سیاسی در نظر گرفته نشود با شرایط پر التهابی مواجه می شویم گفت: دولت قبل اعتقادی به مساله تحزب نداشت و به عبارتی احزاب را از بین برد. این دولت جلساتی را تاکنون با احزاب برگزار کرده اما هنوز از این جلسات نتیجه‌ای نگرفته‌ایم اگر در این فاصله کوتاه اقدام جدی برای مشخص شدن نقش احزاب صورت نگیرد با شرایط بدی روبرو خواهیم شد.

حق‌شناس: هرچه‌ سریع‌تر با عامل حادثه اخیر شیراز برخورد شود

محمد جواد حق شناس سخنران دیگر این نشست با اشاره به غیبت بعضی از اعضا گفت: باید در این جلسات نمایندگان احزاب شرکت کنند. امروز باید مهمترین مساله جامعه ما پرداختن به حوادثی از قبیل حادثه شیراز باشد که چندی پیش برای اقای مطهری و پیش تر از آن برای خانم کولایی و دیگر چهره ها ایجاد شد.

وی افزود: این که عده‌ای فکر کنند بدون مجوز قانونی می‌توانند کاری را انجام دهند بسیار خطرناک است انتظار ما این بود که فردای این جریان استاندار شیراز عزل شود و یا مورد بازخواست قرار گیرد. خیلی بد است که فرمانداری شیراز برای سه ساعت تحت محاصره نیروهای خودسر باشد. به نظر من باید هر چه سریعتر و قاطع تر در این مورد عمل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز