خبرگزاری کار ایران

کیانوش راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کسانی که وقایع شیراز را محکوم نمی‌کنند٬ قربانی این حوادث خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۹۹۸

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: برخی افراد با حمایت از این نوع جریان‌ها٬ می‌خواهند به نام دفاع از اسلام و ولایت٬ حقوق یک شهروند و نماینده را زیر پا بگذارند.

محمد کیانوش راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در باره برخی اظهارات فعالان سیاسی در مورد مسئله شیراز گفت: متاسفانه مشاهده می‌کنیم برخی از شخصیت‌های سیاسی به جای آنکه رفتار غیرقانونی و متوحشانه عده معدودی از اهالی با فرهنگ استان فارس را محکوم کنند٬ به محکومیت آقای مطهری می‌پردازند. 

وی ادامه داد: این افراد با یک سری استدلال‌های سخیف خود٬ به جای آنکه متوجه نتیجه سخنان خود باشند و عمل مهاجمان را محکوم کنند٬ با این نوع رفتار خود٬ چراغ سبز به مهاجمان نشان می‌دهند و با این نوع توجیهات سعی می‌کنند مسائل غیرقانونی را عادی جلوه دهند. 

وی گفت: آقای مطهری که حتی پایش به دانشگاه شیراز نرسیده بوده٬ مورد هجوم غیر قانونی قرار گرفته است. 

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بیان کرد: مردم ما باید بدانند اینگونه رفتار‌ها مسبوق به سابقه است. در گذشته٬ در دوره اصلاحات هم بار‌ها از سوی افراد تابلودار انجام پذیرفت٬ اما این رفتارها هیچ‌گاه تحقیق و بررسی نشد و مهاجمان٬ محاکمه نشدند.

کیانوش راد گفت: امروز ما مشاهده می‌کنیم بسیاری از مسئولان عالی‌رتبه کشور٬ هماهنگ با هم٬ وجود چنین رفتارهایی را مذموم می‌شمارند٬ اما برخی افراد با حمایت از این نوع جریان‌ها٬ سعی می‌کنند به نام دفاع از اسلام و ولایت٬ حقوق یک شهروند و نماینده را زیر پا بگذارند. 

وی تصریح کرد: یک نماینده دارای وظایف قانونی است که باید آن‌ها را انجام دهد. این نوع مهاجمان و عوامل می‌خواهند به اکثر نمایندگان این پیام را برسانند که حق اظهار نظر در مسائل سیاسی کشور را ندارند. 

کیانوش‌راد افزود: اما در این بین٬ برخی از نمایندگان شجاع ملت٬ با توجه به عهدی که با خدای خود بسته‌اند٬ مطابق قانون اساسی عمل می‌کنند. 

این استاد دانشگاه با اشاره به تاریخچه این گونه اقدام‌ها٬ گفت: با برخی از افشاگری‌های کسانی که قبلا جز این نوع گروه‌ها بوده‌اند و در هجمه به وزرا و مسئولان دست داشته‌اند٬ ماهیت تشکیلاتی و ارتباط این گروه‌ها با برخی جریان‌ها کاملا مشخص است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: امیدوارم قوه قضاییه و نیروهای انتظامی و امنیتی٬ بدور از هر گونه گرایش خاص سیاسی٬ به پیگیری خاطیان این مسئله بپردازند. 

کیانوش راد در پاسخ به این سوال که چرا امروز برخی از شخصیت‌های سیاسی سعی می‌کنند رفتار این گونه افراد را به نحوی توجیه کنند٬ گفت: چون فضاحت این نوع رفتارهای وحشیانه به اندازه‌ای است که این مدافعان٬ شهامت آشکار دفاع از این مسائل را ندارند و در مقابل٬ انصاف و عدالت محکوم کردن این رفتارها را به دلیل خودی دانستن مهاجمان نیز ندارند و آن‌ها را ابزاری برای دسترسی به اهداف خود می‌دانند. در این صورت است که به وضوح شاهد هستیم برخی از شخصیت‌های سیاسی٬ به جای محکومیت قانون‌شکنان٬ به محکومیت علی مطهری می‌پردازند. 

کیانوش راد درباره تاثیر و شیوع این مسائل در کشور نیز گفت: متاسفانه در کشور ما سنتی وجود دارد که هر کس مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد٬ این نوع هجمه‌ها را علیه آن صورت می‌دهند چطور ممکن است با کسانی که برای این انقلاب و نظام هزینه داده‌اند٬ اینگونه برخورد کنیم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: کسانی که امروز در خفا به خاطر حمله به علی مطهری٬ پایکوبی می‌کنند٬ باید بدانند روزی خود قربانی این گونه حوادث خواهند شد. در مجلس ششم نیز برخی از نماینده‌ها این مسائل را تجربه کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز