خبرگزاری کار ایران

امینی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شفافیت ائتلاف‌ها و لیست‌های انتخاباتی لازمه حرکت سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۴۴

یک فعال سیاسی اصلاح طلب شفافیت در همه ابعاد به ویژه در ائتلاف ها و لیست های انتخاباتی را یکی از لازمه های حرکت سیاسی ذکر کرد.

سیدابراهیم امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره زمزمه‌های های مطرح شده مبنی برا اینکه اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان در یک ائتلاف در انتخابات آینده شرکت کنند٬ گفت: اعتقاد دارم در جامعه هر جریان سیاسی بر اساس دیدگاه‌های خود در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید برنامه‌های خود را برای اداره کشور تدوین کند و این برنامه‌ها را به وسیله نیروهای تربیت شده خود اجرا کند٬ لذا هر جریان سیاسی اگر به دنبال اجرای برنامه‌های خود در اداره کشور باشد٬ نمی‌تواند با ائتلاف با جریان مقابل به توفیقی دست یابد. 

وی ادامه داد: بنابراین جریان اصلاح‌طلبی به عنوان یک جریان ریشه‌دار٬ جدای از برنامه و نیروهای خود٬ حضورش در عرصه انتخابات به جز هزینه، فایده‌ای بر آن مترتب نخواهد بود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: امروز صحبت‌هایی از حضور آقای نوری در طیف اصلاح‌طلبی و اعتدالی است. آقای ناطق نوری یک استثتاست که با توجه به سابقه مدیریت و رفتار متعادل در سال‌های اخیر٬ حضورش می‌تواند تاثیر گذار باشد. البته به شرط اینکه به طور شفاف حدود و ثغور همکاری مشخص شود. 

این نماینده مجلس ششم٬ تصریح کرد: امروز اگر کسانی صحبت از این نوع ائتلاف‌ها می‌کنند٬ قبل از ورود به این مباحث باید مشخص شود٬ فرد و گروه مورد نظر چقدر در راستای اداره کشور٬ اصول اصلاح‌طلبی را قبول دارد و می‌پذیرد. 

امینی گفت: قبول دارم امروز نیروهای متعادل باید برای جلوگیری از یک فضای رادیکال و تندروانه با یکدیگر ائتلاف داشته باشند٬ ولی نباید به بهانه اعتدال‌گرایی٬ زمینه برای افراد و گروه‌های فرصت‌طلب مهیا شود و انسان‌هایی که مقید به آرمان‌های فکری خود هستند٬ به بهانه افراط از عرصه اداره کشور حذف شوند و فضا برای کوتوله‌ها و افراد فرصت‌طلب٬ تحت عنوان اعتدال فراهم شود. 

وی با اشاره به اتئلاف انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفت: قبل از هرگونه ائتلاف٬ باید در مورد نتایج و دستاورد‌ها آن به جمع‌بندی رسید٬ چون هدف از فعالیت سیاسی و کارکرد احزاب٬ کسب قدرت از طریق قانونی و مشروع است. مثلا اگر انتظار است که عارف به نفع روحانی کنار برود٬ باید مشخص شود در صورت موفقیت هر یک٬ سهم مشارکت چگونه خواهد بود. عرصه سیاسی عرصه ایثار و از خود گذشتگی به این معنا که از مقبولیت اجتماعی یکی دیگری نردبان برای خود بسازد و بعد که به پشت بام رسید نردبان را بردارد٬ نیست. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز شفافیت در همه ابعاد یکی از لازمه‌های حرکت سیاسی است که به ویژه در ائتلاف‌ها و لیست‌های انتخاباتی باید به آن توجه شود٬ در غیر این صورت فعالیت سیاسی آب در هاون کوبیدن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز