خبرگزاری کار ایران

عراقچی در حاشیه مذاکرات لوزان:

به جای مهلت‌ها بر راه حل‌ها تمرکز شود

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان با اشاره به دستیابی به پیشرفتهایی در مذاکرات، تأکید کرد که باید به جای مهلت‌ها، بر راه حل‌ها تمرکز شود.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در حاشیه مذاکرات لوزان سوییس، گفت: مذاکرات تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته، ولی هنوز کارهای زیادی مانده است.

مذاکره کننده ارشد کشورمان که با شبکه العالم گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: ما در حال مذاکره هستیم و امیدواریم به تفاهم برسیم.

عراقچی درباره اینکه طرف مقابل می‌گوید تا ۲۴ مارس مهلت داریم به توافق برسیم؛ اظهار داشت: ما خودمان را به هیچ تاریخی مقید نمی‌کنیم؛ تاریخ هفت ماهه‌ای یعنی تا دهم تیرماه در نظر گرفته شده و این قرار کلی را هم داشتیم که تا آخر مارس بتوانیم راه حل‌های اولیه را پیدا کنیم.

وی افزود: به هر حال من فکر می‌کنم با توجه به پیشرفت‌های ۲ دور گذشته و پیشرفت‌های این دوره، بهتر است که روی مهلت‌ها تمرکز نکنیم، بلکه روی مذاکراتی که اکنون جریان دارد و راه حل‌هایی که انشاء الله به دست خواهیم آورد، تمرکز کنیم.

عراقچی درپاسخ به این سؤال که آیا وزرای کشورهای گروه ۱+۵ به سوییس خواهندآمد، گفت: ما هنوز در نقطه‌ای نیستیم که لازم باشد وزرا بیایند؛ ولی اگر بخواهند به مذاکرات ملحق شوند، ما مشکلی نخواهیم داشت؛ هیأت آمریکایی هم اکنون در سطح وزیر است و هیأت‌های دیگر در سطح معاون وزیر هستند، ولی هنوز در موقعیتی نیستیم که با همه وزرا به یک جلسه نهایی برسیم.

کد خبر : ۲۶۱۵۸۱