خبرگزاری کار ایران

آیت الله غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد دولت در ایجاد فضایی پویا و مبتنی بر نقد سازنده خوب بوده است

یک استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: دوستان دلواپس باید متوجه باشند نتیجه افراط‌گرایی به نفع کشور، ملت و حتی خود آنان نیست.

آیت الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عملکرد دولت تدبیر و امید برای ایجاد اعتدال در کشور گفت: برای آنکه بتوانیم بفهمیم دولت آقای روحانی به چه میزان توانسته اعتدال را در کشور ایجاد کند، باید مقایسه‌ای میان این دولت و دولت قبل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در هر سخنرانی رئیس جمهور سابق، همه مسئولان، هراس و بیم ایجاد حاشیه‌سازی و تنش را داشتند، اظهار داشت: اکنون کسی این هراس و ترس برای ایجاد حاشیه‌سازی و تنش را ندارند و کشور دیگر آن تنش‌های لرزانده در سطح در مسئولان عالی نظام را ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عملکرد دولت یازدهم توانسته در تمامی عرصه‌های کشور آرامش و ثبات را به وجود آورد، تصریح کرد: این روند و آرامشی که به وجود آمده، آرامش و سکوت گورستانی و به دلیل وجود فضای امنیتی نیست، بلکه به دلیل وجود یک فضای پویا و مبتنی بر نقد سازنده و احترام متقابل است که دولت در ایجاد آن عملکرد خوبی داشته است.

غرویان ادامه داد: اگر شما به مسئله نحوه رفتاری که مجلس در قبال وزارت علوم داشت، نظری بیفکنید، هر کس دیگری بود، رفتار تندی را در پی می‌گرفت، اما آقای روحانی هر بار بر قانون‌گرایی و حل مسئله از طریق مجاری قانونی تاکید داشت.

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی (ص) در ادامه به حاشیه‌سازی‌های مخالفان دولت برای دولت در طول یکسال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: این‌ها با انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور ضربه خوردند. تیر آنها به خطا رفت و کاندیدایشان شکست خورد. در واقع ملت آنها را رد کرد و برای حل این مسئله، دست به هر کاری زدند تا دولت وارد حاشیه‌ها شود.

وی افزود: در مقابل این رفتار، دولت با متانت و نجابت خاصی رفتار کرده و تا آنجا که توانسته سعی کرده به سوالات آنها منطقی پاسخ دهد، و هر کجا که فکر کرده پاسخش موجب ایجاد حاشیه می‌شود، سکوت کرده است.

این استاد سطوح عالی حوزه‌ علمیه قم با اشاره به مخالفت‌های منتقدان با مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: مشهود‌ترین عرصه‌ای که مخالفان دست به انتقاد و مخالفت کردن زدند، عرصه مذاکرات است، این در حالی است که مذاکرات تحت اشراف مقام معظم رهبری است و ایشان نیز هر بار قاطعانه از مذاکره‌کنندگان دفاع کرده و آنها را تائید کردند، ولی این افراد هنوز ابراز دلواپسی می‌کنند و به دولت و مذاکر‌ه‌کنندگان نیش و کنایه می‌زنند.

غرویان تاکید کرد: دوستان دلواپس باید متوجه باشند که نتیجه افراط‌گرایی و عمل خلاف قانون به نفع نظام، کشور، ملت و حتی خود آنان نیست.

این استاد دانشگاه در خصوص وجود فضای نقدپذیری در دولت تدبیر و امید هم بیان کرد: در مجموع دولت روحیه نقدپذیری دارد و از انتقاد سازننده استقبال می‌کند و سعی می‌کند در برابر انتقادات، بیانی منطقی و روان داشته باشد و از سویی، فضای نقد هم نسبت به سال‌های پیش، بار‌ها بهتر و بیشتر شده است.

کد خبر : ۲۶۱۷۹۱