خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری با اشاره به نامگذاری سال ۹۴:

قانون‌مداری باید از مهم‌ترین موضوعات همکاری بین مردم و دولت باشد

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۹۵۱

وزیر دادگستری گفت: متاسفانه قانون مداری در کشور بین برخی از مردم و مسئولان ضعیف است و باید قانون‌مداری جزو مهم‌ترین موضوعات همکاری بین مردم و دولت باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری گفت: ‌ شعار امسال به مانند سال‌های گذشته هوشمندانه و متناسب با شرایط کشور در عرصه داخلی و خارجی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در یک وضعیت جدیدی در عرصه بین المللی قرار دارد، ‌ گفت: در این ارتباط هم دشمنان و هم رقبا حساسیت زیادی دارند. از یک سو دشمنان می‌بینند که منافع نامشروعشان به خطر افتاده و از سوی دیگر رقبا نیز دوست ندارند که دیگران از آن‌ها جلو بیفتند. در چنین شرایطی مهم‌ترین نیاز کشور وحدت، انسجام و همبستگی ملی است که این مهم با هم‌دلی و هم‌زبانی محقق می‌شود‌.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد قوه قضائیه و وزارت دادگستری در سال ۹۳، اظهار داشت: در این مدت تلاش شد تا جلوی موانع رشد اقتصادی مثل قاچاق کالا، عدم بازگشت اعتبارات و همچنین فساد مالی گرفته شود. وزارت دادگستری به عنوان رابط بین قوا برای تصویب قوانین مناسب در این ارتباط و یا تنقیح برخی از قوانین که نیاز به بازنگری دارند اقداماتی را انجام داد. مثل قانون «ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد» که در حال حاضر در حال بازنگری است تا ضعف‌ها و کاستی‌هایی که دارد، برطرف شود.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه در تلاش برای تقویت سازمان تعزیرات حکومتی هستیم تا مردم احساس رضایت بیشتری از خرید و فروش خود داشته باشند، ادامه داد: البته مهم‌تر از تنقیح قوانین، اجرای آن است. متاسفانه قانون‌مداری در کشور بین برخی از مردم و مسئولان ضعیف است و باید قانون‌مداری جزو مهم‌ترین موضوعات همکاری بین مردم و دولت باشد.

وی همچنین به اهمیت نظارت بر حسن اجرای قوانین اشاره کرد و گفت: اگر در نظارت درونی موفق شدیم می‌توانیم جلوی فساد و انحراف، بی‌نظمی و بی‌قانونی را بگیریم و نظارت درونی را تبدیل به یک فرهنگ مسلم و حاکم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز