خبرگزاری کار ایران

تخت روانچی در جمع خبرنگاران:

اختلافات در مذاکرات خیلی کم شده است/ پیش بینی نتیجه مذاکرات سخت است

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پیش‌بینی نتایج مذاکرات آینده در لوزان سوئیس را سخت توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید تخت روانچی که پیش از عزیمت به لوزان سوییس در ختم مادر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شرکت کرده بود، با ذکر اینکه پیش‌بینی نتایج مذاکرات آینده در لوزان سوئیس را سخت است، تصریح کرد: امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد، ما تمام تلاش خود را برای این موضوع به کار خواهیم بست. البته این موضوع به طرف مقابل بستگی دارد که واقعیات را بپذیرد و بداند اگر می‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد، باید راهی به جز سیاست‌های تحریم استفاده کند.

وی همچنین گفت: مذاکرات به مرحله‌ای رسیده که نیاز به تصمیم‌گیری‌های جدی دارد. البته امیدواریم طرف مقابل ما نیز بتواند در اتخاذ این تصمیم سخت جدی باشد.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که طبق وعده در ۱۱ فروردین به توافق خواهیم رسید، گفت: پیش‌بینی سخت است. امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد، ما تمام تلاش خود را برای این موضوع به کار خواهیم بست. البته این موضوع به طرف مقابل بستگی دارد که واقعیات را بپذیرد و بداند اگر می‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد، باید راهی به جز سیاست‌های تحریم استفاده کند.

وی ادامه داد: در مذاکرات شاهد بودیم کشور‌ها مواضع خود را تنظیم کردند اختلافات خیلی کم شده، اما یکی دو مورد اساسی وجود دارد که امیدواریم آنها هم حل شوند و مذاکرات به پایان برسد.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات موارد دیگری به جز موضوع هسته‌ای مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: این مذاکرات صرفا هسته‌ای است، نه مجاز هستیم و نه اجازه می‌دهیم که موارد دیگری مطرح شود.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران عصر امروز برای انجام دور جدید مذاکرات عازم سوئیس خواهد شد.

کد خبر : ۲۶۲۰۵۴