خبرگزاری کار ایران

درایتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مبارزه با فساد اقتصادی، شفافیت سیاسی می‌خواهد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: این دولت در زمان تحویل قوه مجریه، با موجی از خرابی‌ها رو به رو بود که از گذشته به ارث رسیده بود

مصطفی درایتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره رابطه مجلس و دولت در سال ۹۳ گفت: مجلس از موانع اصلی دولت در راستای شعار‌های قوه مجریه بود، هر چند دولت بسیار تلاش کرد بتواند رابطه عقلانی را با مجلس برقرار کند.

وی گفت: یک عده سعی می‌کردند، شکست سیاسی خود را با مانع‌تراشی برای دولت، جبران کنند و موجی از کارشکنی را علیه دولت راه انداختند.

درایتی گفت: در سال جدید ما انتخابات بسیار مهم مجلس را داریم که دولت باید در این عرصه نیز بسیار خوب کار کند و زمینه را برای تمام احزاب و جریان‌ها آماده کند، تا انتخابات پرشوری همراه با همه جریان‌ها شکل بگیرد تا همپای دولت بتواند کار انجام دهد و عقلانیتی بر آن حاکم باشد.

درایتی درباره عملکرد دولت در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گفت: این دولت در زمان تحویل قوه مجریه با موجی از خرابی‌ها رو به رو بود که از گذشته به ارث رسیده بود و فساد در دولت گذشته نهادینه شده بود.

وی افزود: بسترهای فساد در دولت‌ گذشته ایجاد شده بود که دولت کنونی برای مقابله با آن عزم ملی و جدی ایجاد کرد لذا عملکرد دولت در این مسیر خوب بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی از بسترهای ریشه‌های فساد اقتصادی، عرصه سیاسی است. گاهی کسانی در پست‌هایی قرار می‌گیرند که ناسالم هستند، که این خود زمینه‌ای را برای سوءاستفاده‌های بعدی ایجاد می‌کند.

درایتی در پایان ابراز کرد: امروز دولت اگر بخواهد در سال جدید برنامه‌ای را برای مبارزه با فساد اقتصادی داشته باشد، باید سعی کند در عرصه سیاسی شفافیتی ایجاد شود.

کد خبر : ۲۶۲۶۱۰