خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

چشم‌انداز سال ۹۴ نویدبخش فضای بهتری در عرصه بین‌المللی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سال ۹۳ تحرکات نیروهای داعش مشکلاتی را در منطقه ایجاد کرد اما ایران همچنان از بازیگران مطرح منطقه بود.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: سال ۹۳ برای همه ما سالی پر چالش و پر از تحول بود. در سطح بین‌المللی ما شاهد جلسات فشرده‌ای در زمینه مذاکرات هسته‌ای بودیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: منطقه ما نیز در سال گذشته تحولات گسترده‌ای داشت، به گونه‌ای که خاورمیانه باز هم کانون تحولات زیادی بود. متاسفانه سال ۹۳ تحرکات نیروهای داعش مشکلاتی را در منطقه ایجاد کرد اما جمهوری اسلامی ایران همچنان از بازیگران مطرح منطقه بود.

میرلوحی خاطرنشان کرد: اگر دولت روحانی و دیپلماسی او در این شرایط نبود امروز خطرات بزرگی را پیش روی خود داشتیم. خوشبختانه در سیاست داخلی نیز دولت در سال گذشته افسار تورم را به دست گرفت، البته طبیعی است که نمی‌توان برای مشکلات ساختاری معجزه کرد. اما می‌توان به خوبی احساس کرد که تلاطم‌های گذشته بازار بسیار کمتر شده و باید در سال ۹۴ منتظر تحولات جدی‌تری باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نگاهی گذرا به حوزه‌های اجتماعی و سیاسی نشان می‌دهد که آرامش نسبی در همه حوزه‌ها حاکم شده، گفت: البته دلواپسان همچنان کم‌لطفی‌هایی دارند، اما فضای کشور آرام است. اگرچه هنوز وعده‌های رئیس جمهور در زمینه باز شدن فضای سیاسی و رفع حصر محقق نشده اما چشم‌انداز سال ۹۴ برای ما نویدبخش فضای بهتری به ویژه در عرصه بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای خواهد بود.

میرلوحی با اشاره به رفتار نیروهای تندرو در مقابل دولت یازدهم گفت: رفتار آن‌ها طبیعی است، آن‌ها برای اینکه از فساد‌ها و اختلاس‌ها شانه خالی کنند، باید داد و فریاد کنند، اما هر روز که می‌گذرد در باتلاقی که خودشان درست کرده‌اند، فرو می‌روند. اگرچه امروز دیوار حاشای تندرو‌ها بلند است، اما دولت و ملت مسیر مناسبی را انتخاب کرده و در این مسیر پیش می‌روند.

کد خبر : ۲۶۲۹۳۲