خبرگزاری کار ایران

پیام شریعتمداری به مناسبت سالگرد 12 فروردین

معاون اجرایی رئیس‌جمهور طی پیامی سالروز 12 فروردین ماه 1358 را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام محمد شریعتمداری به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

12 فروردین ماه سال 1358 هجری شمسی بدون تردید یکی از سرنوشت‌سازترین ایام در تاریخ پرعظمت سرزمین کهن ایران محسوب می‌شود.

از حیث حضور پرشمار و نزدیک به اتفاق همه مردم این دیار در اتخاذ یک تصمیم مهم و حیاتی بی‌شک 12 فروردین پرافتخارترین روز ایران است؛ روز شاخص مردم‌سالاری ایران، روز تصمیم مردم برای اضمحلال قطعی و دائمی خودکامگی واستبداد سلطنت بر ملت و روز تولد آزادی و استقلال.

روز همدلی و همزمانی امام با امت، روز تولد جمهوری اسلامی ایران و روزی که در آن روز امام امت وعده حکومت واقعی مردم بر سرنوشت خودشان در سایه مبارزات اسلامی را به دست پرقدرت خودشان حقیقت بخشید.

از آن روز تا امروز راهی پرپیچ و خم و پرفراز و نشیب مشتمل بر غم‌ها و شادی‌ها، پیروزی‌ها و تلخکامی‌ها را ملت ایران در کنار هم طی کردند، در کنار هم با دشمنان جنگیدند و بهای استقلال و آزادی را با تقدیم جان‌های پاک عزیزانشان پرداختند.

12 فروردین ماه 94 اما، ملت شریف ایران نظاره‌گر دیدار فرزندان فرزانه خویش در صحنه‌ای از مذاکرات پیچیده و بسیار دشوار یا بهتر بگویم مبارزه‌ای بین‌المللی هستند و شاید که این روز به نماد پیروزی بزرگ در تاریخ مبارزات ملت ایران در دفاع از حقوق خود در صحنه بین‌الملل و در تقویم سیاسی کشور عزیزمان و یادمان شیرینی از نتیجه پایمردی ملت ایران در تحمل یک دوران سخت دیگر از تاریخ حیات خویش بدل گردد. انشاءالله

این خدمتگذار کوچک در دولت تدبیر و امید وظیفه خود می‌داند این روز بزرگ را به ملت ایران تبریک گفته و ضمن شادباش مجدد سال نو و عید سعید نوروز آرزو کند که سال 94 که از سوی رهبر معظم انقلاب سال همدلی و همزمانی دولت و ملت نام یافته است، فرصت مناسبی باشد که در سایه استفاده از خرد جمعی ملت فرهیخته ایران به جبران مافات و جبران آنچه از عقب‌ماندگی‌های تاریخی کشور مقدور است موفق شویم و سالی باشد برای گشایش در کار و زندگی مردمی که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) ولی نعمت ما و به فرموده مقام معظم رهبری کارفرمای حکومتند.

محمد شریعتمداری

معاون اجرایی رئیس‌جمهور

کد خبر : ۲۶۲۹۴۲