خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

12 فروردین نماد اتکای نظام اسلامی بر رأی و اراده ملت است

معاون سیاسی وزارت کشور 12 فروردین ماه را نماد و مظهر ابتناء جمهوری اسلامی بر اراده و رأی مردم دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در آستانه 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ضمن تبریک این روز فرخنده تأکید کرد: 12 فروردین نماد و مظهر ابتناء جمهوری اسلامی بر اراده و رأی مردم است.

وی با اشاره به پیام حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر زنده نگه داشتن 12 فروردین به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی اظهار امیدواری کرد: نخبگان فکری و فرهنگی، چهره ها و جریان های سیاسی، احزاب و تشکل ها، مدیران و همچنین رسانه ها به رسالت و مسئولیتی که در این زمینه دارند، بپردارند.

معاون سیاسی وزیر کشور اصرار و اهتمام مثال زدنی انقلاب اسلامی و رهبری کبیر این انقلاب به برگزاری رفراندوم تعیین نظام برآمده از انقلاب را مؤید راهبرد بنیادین انقلاب اسلامی بر اتکاء و ابتناء نظام اسلامی بر رأی و اراده آحاد ملت دانست و در عین حال با یادآوری توصیه تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر «جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد» بر لزوم حرکت توأمان در سایه جمهوریت و اسلامیت نظام تأکید کرد.

مقیمی با یادآوری تقارن فرخنده گرامیداشت روز 12 فروردین امسال با فضای ناشی از اعلام سال جدید به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد با حضور و همکاری همه جریان های سیاسی در چارچوب جمهوری اسلامی الزامات عملی تحقق این همدلی و همزبانی تحقق یابد.

مقیمی در پایان 12 فروردین ماه را فرصت مناسبی برای یادآوری نقش شهیدان گلگلون کفن انقلاب اسلامی در پیروزی و تثبیت انقلاب دانست و ضمن احترام به شهیدان و خانواده معظم آنان اظهار امیدواری کرد همه جریان سیاسی و مدیران و مسؤولان کشور در عمل قدردان و قدرشناس ایثارگری و از خود گذشتگی خانواده بزرگ ایثارگران کشور باشند.

کد خبر : ۲۶۲۹۴۳