خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

رسمیت ایران هسته‌ای و غنی‌سازی دستاورد بزرگ ملت ایران بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از تیم مذاکره‌ به طور جدی می‌خواهیم در چارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای ایجاد یک جبهه واحد گام بردارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال جدید و میلاد حضرت صدیقه کبری (س)، با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب٬ گفت: خداوند در قرآن اهل ایمان را خطاب قرار داده و برای آنان ۳ برنامه راهگشا تعریف کرده است که گام اول آن صبر و گام‌های دوم و سوم آن٬ عقیده و ایمان هستند که کلیدواژه رسیدن به سعادت است. 

وی افزود: ‌ این همدلی و همزبانی باعث می‌شود تا دنیا از کشور یک صدای واحد را بشنود و دشمن ما را در کنار هم یک جبهه واحد و هماهنگ ببیند. روح پیام سال جدید این است که مجلس با همه وجود در کنار دولت و دولت با همه توان در کنار مجلس باید باشند و مجلس و دولت و دستگاه قضایی نهادهای سیاسی و اجرایی و همه و همه در کنار ملت و در خدمت ملت بزرگ ایران باید باشند. 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دشمن در برابر جامعه اسلامی ایستاده است٬ جامعه اسلامی مکلفند به صورت یکپارچه و متحد و هماهنگ در برابر دشمن ایستادگی کنند. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: صبر و استقامت و پایداری شهدای عالیقدر و رزمندگان و جانبازان و آزادگان و ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس دشمن را به سطوح آورد و موجب تسلیم آن در مقابل ملت ایران شد. ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا در حوزه فناوری هسته‌ای نیز در طول ۱۲ سال امروز مردم ایران را در جایگاهی قرار داده که دشمن اذعان می‌کند جمهوری اسلامی ایران در کلوپ هسته‌ای جهان قرار دارد.

وی ادامه داد: دشمن اذعان می‌کند که چرخه کامل سوخت هسته‌ای در خاک جمهوری اسلامی ایران سامان می‌یابد که این در سایه استقامت و پایداری ملت ایران و حرکت در راهبردی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعریف کرده به دست آمده است. 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان٬ گفت: تنها با گام برداشتن در چارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ملت بزرگ ایران می‌تواند از دستاوردهای ارزشمند خود در حوزه هسته‌ای حراست کند. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: از دولت و تیم مذاکره‌کننده به طور جدی می‌خواهیم تا در چارچوب تعریف شده و تبدیل شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر هم‌افزایی و ایجاد یک جبهه واحد گام بردارند. 

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود تجاوز غیرانسانی عربستان به یمن و مردم مظلوم و بی‌دفاع این کشور را از سوی مجلس شورای اسلامی محکوم کرد و گفت: ‌ نمایندگان مجلس از جامعه جهانی و سازمان‌هایی که خود را مدافع دموکراسی قلمداد می‌کنند. مثل سازمان ملل و شورای امنیت انتظار دارند٬ با قاطعیت در برابر تجاوز غیرانسانی و حمله به مردم مظلوم و اردوگاه آوارگان بی‌پناه یمن بایستند واجازه ندهند زیرساخت‌های اقتصادی ملت مظلوم یمن در زیر حملات ناجوانمردانه جنگ‌افزارهای رژیم عربستان مورد آسیب و تعدی قرار گیرد. 

وی در ادامه از کشورهای اسلامی، پارلمان‌ها و مجالس اسلامی درخواست کرد در برابر این تجاوز نامشروع که خلاف آموز‌ه‌های دینی و اخلاقی است بایستند و قطع فوری حملات به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن را خواستار شوند. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ‌ مجلس نیز با همه وجود در کنار دولت خواهد بود و انشاءالله دولت با همه توان در کنار مجلس و قوای سه‌گانه و همه در کنار ملت و در خدمت ملت قرار گیرند. 

وی در پایان گفت: درگذشت همشیره‌ رهبر معظم انقلاب را خدمت ایشان و درگذشت والده‌ رئیس جمهور را به حسن روحانی همچنین درگذشت همسر مکرمه پرهیزگار آیت‌الله خاتمی یار باوفای امام بزرگوار را خدمت همکار ارجمند آقای تابش و بیت شریف آیت‌الله خاتمی عرض تسلیت داریم. همچنین درگذشت همسر آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و درگذشت پدر همکارمان آقای حسین امیری خامکانی را تسلیت عرض می‌نمایم.

کد خبر : ۲۶۳۵۲۴