خبرگزاری کار ایران

قادری در گفت‌وگو با ایلنا:

شورایعالی امنیت ملی در جریان همه جزئیات مذاکرات بوده است

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: همه باید به دور از تندروی، هیاهو و سر و صدا٬ تا تبدیل این چارچوب به توافق نهایی کمک کنند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ با اشاره به بیانیه لوزان یادآور شد: در هر صورت تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم هسته‌ای ایران جای تقدیر و تشکر دارد. برای همین همه باید به دور از تندروی، هیاهو و سر و صدا٬ تا تبدیل این چارچوب به توافق نهایی کمک کنند.

وی افزود: همراهی با مذاکره‌کنندگان کشورمان باعث می‌شود تیم هسته‌ای مستندات و استدلال‌های قابل قبولی داشته باشد و حقوق ما در همه بندهای توافق نهایی رعایت شود و بیشترین نفع را از این قرارداد ببریم. بنابراین هرگونه برخود احساسی کمکی به این روند نخواهد کرد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی در خصوص مغایرت اظهارات ظریف با طرف مقابل٬ تاکید کرد: این مباحث به هیچ عنوان نباید مطرح شود. چراکه شورای عالی امنیت ملی درجریان تمامی جزئیات این مذاکرات قرار داشته است.

وی ادامه داد: البته در صورتیکه کمبودی جود داشته باشد٬ باید این نواقص را در توافق نهایی مرتفع کرد اما با این فرض هم برخوردهای تند و افراطی با مذاکره‌کنندگان کشورمان قابل قبول نیست.

قادری گفت: باید اجازه بدهیم تا حصول توافق نهایی کانال‌های قانونی این مساله را پیگیری کنند. نباید انتظار داشته باشیم در یک مذاکره سیاسی یک طرف کاملا برنده باشد٬ چراکه به هر حال در مذاکره باید امتیازاتی هم به طرف مقابل داد و برای این روند نباید تعبیر شکست را به کار برد.

وی افزود: برخوردهای تند از هر جناحی با این مساله مردود است. نه باید مساله را بیش از حد بزرگ کنیم و نه اینکه تنها نقاط منفی آن را ببینیم. ضمنا نباید فراموش کنیم در مباحث سیاسی تنها ظرفیت تیم مذاکره‌کننده تعین‌کننده نیست٬ بلکه عوامل دیگری نیز در این میان دخیل هستند.

کد خبر : ۲۶۳۵۶۲