خبرگزاری کار ایران

روایت قشقاوی از جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی؛

ظریف : اجازه نمی‌دهم جایگاه رهبری را هزینه ادعاهای غیرمستند خود کنید

معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه درباره جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ظریف به ادعاهای کریمی قدوسی اعتراض کرد.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه درباره اخبار منتشر شده درباره جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر درگیری لفظی ظریف و کریمی قدوسی نماینده مشهد، اظهار داشت: اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سال ۱۳۹۴ به اعتبار اهمیت موضوع هسته‌ای و موضوعات مطرح شده در مذاکرات لوزان با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده و اینجانب برگزار شد. در این جلسه علاوه بر اعضای کمیسیون امنیت ملی، تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس به دلیل اهمیت موضوع حضور داشتند. 

وی درباره تعداد نمایندگان حاضر گفت: شاید حدود ۵۰ الی ۶۰ نماینده افزون بر اعضای کمیسیون امنیت ملی حضور داشتند. 

معاون وزیر خارجه درباره فضای جلسه نیز عنوان کرد: فضای کلی جلسه به صورت محسوسی حالت حمایت از اقدامات تیم مذاکره کننده هسته‌ای و تلاش‌های آن‌ها داشت و در عین اینکه نقد‌ها جدی بود، ولی فضا بسیار احترام‌آمیز و مودت‌آمیز بود. 

قشقاوی درباره اقدامات و صحبت‌های کریمی قدوسی نماینده مشهد عنوان کرد: در حالی که آقای کریمی قدوسی نقدهای خودشان را به صورت جدی بیان کردند، در اثنا نقد‌هایی که به مذاکرات داشتند وارد نقل قول‌هایی از رهبر معظم انقلاب شدند که به فرض و ادعای ایشان در جلسه‌ای خصوصی با حضور ظریف مطرح شده است. 

وی افزود: آقای ظریف از ادعاهای کریمی قدوسی بسیار شگفت‌زده شدند و گفتند ادعاهایی که شما نقل می‌کنید، اتفاق نیفتاده و واقعیت ندارد. اصرار کریمی قدوسی به ادامه صحبت‌ها منجر به اعتراض وزیر خارجه و تعداد دیگری از نمایندگان شد. 

قشقاوی ادامه داد: دکتر ظریف خطاب به آقای کریمی قدوسی گفت «من اجازه نمی‌دهم که به صرف ادعاهای غیر مستند و منتسب به رهبر معظم انقلاب، جایگاه رفیع رهبری نظام را هزینه ادعاهای غیرمستند خود کنید.» 

وی با بیان اینکه اکثریت نمایندگان در حمایت از ظریف از کریمی قدوسی خواستند که اظهاراتش را پس بگیرد، گفت: برخلاف گفته رسانه‌ها، درگیری آنچنانی بین ظریف و نماینده مشهد رخ نداد و آنچنان که رسانه‌ها آن را بزرگ جلوه می‌دهند، نبوده است. آقای ظریف ادعاهای کریمی قدوسی و نسبت‌هایی که ایشان به رهبری می‌داد را تکذیب کرد و اکثریت جلسه هم حرف‌های ظریف در خصوص این ادعای کریمی قدوسی را تأیید کردند. 

معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه خاطرنشان کرد: معتقدم فضای مجلس نسبت به تیم مذاکره کننده فضای تقدیر و تشکر و حمایت است. ممکن است برخی از افراد دیدگاه دلسوزانه یا جناحی داشته باشند. 

قشقاوی درباره حضور ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس نیز گفت: به دعوت هیأت رئیسه مجلس قرار است آقایان ظریف و صالحی صبح سه‌شنبه در جلسه غیرعلنی مجلس حضور پیدا کنند تا در خصوص مذاکرات لوزان به سؤالات نمایندگان و شبهات پاسخ دهند. 

وی عنوان کرد: به هر حال فضای مجلس فضای همدلی و همزبانی با دولت و ملت است.

کد خبر : ۲۶۳۹۲۴