خبرگزاری کار ایران

تابش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اظهارات تند برخی نمایندگان با توضیحات منطقی ظریف همراه بود

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: انتقاد‌ها نباید به گونه‌ای بیان شود که مردم احساس کنند بیان این انتقاد‌ها به نوعی چوب لای چرخ گذاشتن دولت است.

محمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ درباره تجمع برخی تشکل‌های دانشگاهی در اعتراض به بیانیه لوزان٬ تصریح کرد: انتقادات به مذاکرات هسته‌ای نباید به گونه‌ای باشد که موجب دستاویز قرار دادن آن از سوی مخالفان توافق ایران و ۱+۵ در عرصه بین المللی بشود. 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جلسه غیر علنی امروز صبح مجلس تصریح کرد: تقریبا همه پاسخ‌های مطرح شده از سوی دلواپسان در نشست غیر علنی از سوی علی‌اکبر صالحی و محمدجواد ظریف پاسخ داده شد و مذاکره کنندگان ارشد به خوبی و متانت اقتدار و منطق پاسخ دلواپسی‌ها را دادند و هیچگونه جایی برای نگرانی باقی نگذاشتند. 

 همچنین اظهار داشت: البته در فرآیند مذاکرات با کشورهای غربی باید مراقب بود تا منافع و مصالح ملی به خطر نیفتد و آنچه مورد توجه ملت است در مذاکرات اعمال شود و همچنین از دستاوردهای علمی و فنی کشور در زمینه هسته‌ای صیانت شود. 

این نماینده اصلاح طلب مجلس نهم افزود: انتقاد‌ها نباید به گونه‌ای بیان شودکه مردم احساس کنند بیان این انتقاد‌ها به نوعی چوب لای چرخ گذاشتن دولت و خالی کردن پشت مذاکره کنندگان از سوی برخی است. 

وی در ادامه تصریح کرد: دکتر صالحی در نشست امروز صبح توضیحات فنی بسیار دقیق، جامع و قانع کننده‌ای را به نمایندگان ارائه کردند و این توضیحات کار دکتر ظریف را برای توضیحات تکمیلی‌تر در مورد مذاکرات تسهیل کرد و بر همین مبنا دکتر ظریف نیز توانست اظهارات شایان توجهی را در مورد مذاکرات ارائه دهد. 

تابش در ادامه با اشاره به برخی پرخاش‌ها و بداخلاقی‌ها نسبت به ظریف در نشست علنی و غیرعلنی گفت: در یکی دو مورد برخی نمایندگان اظهارات تندی را در برابر آقای ظریف داشتند که این اقدام با توضیحات منطقی دکتر ظریف در مورد مذاکرات همراه بود.

کد خبر : ۲۶۴۸۲۷