خبرگزاری کار ایران

محجوب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

هشیارترین تیم ممکن به مذاکرات رفتند/جلوی فضای انتقاد را نبندیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در شرایطی که دشمنان درهای خود را به روی منتقدان باز گذاشته‌اند دلیلی ندارد که ما در‌ها را به روی منتقدان ببندیم.

علیرضا محجوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اعلام اینکه نشست امروز نمایندگان با مذاکره‌کنندگان هسته‌ای٬ نشست اثرگذاری بود٬ تصریح کرد: در تشریح دستاورد بیانیه لوزان باید به این نکته اشاره داشت که ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که بگوییم پرونده هسته‌ای تمام شده٬ اما می‌توان این مرحله از مذاکرات را آغازی امیدبخش دانست که در آن طرفین بر به رسمیت شناختن کلیات حقوق یکدیگر اذعان کرده‌اند. 

نماینده مردم تهران ری شمیران و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم تا واحد زمانی که برای مذاکرات تعیین شده (۲۱ ژوئن - ۱۱ تیر) طرفین به جمع‌بندی مناسبی برسند٬ اما اینکه جزییات این توافق چه جزییاتی است باید منتظر ماند و مذاکرات پیش رو را به سرانجام رساند. 

محجوب همچنین در ادامه با اشاره به تبحر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان افزود: دکتر ظریف و دکتر صالحی٬ قوی‌ترین و فنی‌ترین افرادی هستند که می‌توانستیم به میدان مذاکرات بفرستیم تا حافظ منافع جمهوری اسلامی باشند. 

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: از آنجا که تیم هوشیار مذاکره‌کننده هسته‌ای بهترین‌هایی بوده‌اند که می‌شد برای مذاکرات انتخاب کرد٬ مردم انتظار نتایج درخشانی از آن‌ها دارند و مطمئنا این انتظارات برآورده خواهد شد. 

محجوب همچنین با اشاره به برخی انتقاد‌ها از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای افزود: از منتقدین دفاع می‌کنم چرا که انتقاد نیز جزیی از امور است؛ به ویژه در این مورد خاص که مسائل بسیار فنی و ریز است و اگر بخواهیم جلوی فضای نقد را ببندیم از بسیاری از نکات غافل خواهیم شد. 

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمنان درهای خود را به روی منتقدان مذاکرات باز گذاشته‌اند٬ دلیلی ندارد که ما در‌ها را به روی منتقدان ببندیم و مذاکرات کننده‌ها باید با حلم و بردباری از نقد‌ها استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی امروز صبح٬ وی هم از مذاکره‌کنندگان و هم از منتقدان تشکر کرده٬ افزود: ممکن است برخی انتقاد‌ها از روی بی‌اطلاعی باشد و قابل استفاده نباشد٬ اما باید پذیرفت که این هم بخشی از رویکردی است که در رویکرد انتقادی وجود دارد و حق انتقاد جزء حقوق منتقدان است که البته پاسخ به ‌آنها باید انجام شود که در سایه این پاسخ‌ها تنویر افکار عمومی انجام شود.

کد خبر : ۲۶۴۹۰۴