خبرگزاری کار ایران

رایزنی تهران و مسکو پیرامون تحولات یمن و سوریه

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۹۹۸

همزمان با تشدید حملات هوایی نیروهای نظامی خارجی علیه یمن و کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم بی گناه این کشور و همچنین ضرورت امدادرسانی به آنان حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا با باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه در تماس تلفنی تحولات یمن و سوریه را مورد رایزنی و گفتگو قرار دادند.

به گزارش ایلنا٬ طرفین ضمن ابراز نگرانی از تداوم حملات نظامی گسترده علیه مردم یمن نسبت به پیامدهای نامطلوب گسترش جنگ بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داده و بر ضرورت توقف فوری و بدون شرط حملات و آغاز هرچه سریعتر گفتگوهای یمنی  یمنی در مکانی بی طرف تاکید کردند.

در این تماس دو طرف با توجه به محاصره هوایی و دریایی یمن و عدم امکان ارسال کمک های بین المللی انساندوستانه، وقوع فاجعه انسانی در شهرهای یمن را اجتناب ناپذیر دانسته و تاکید کردند مردم یمن بیش از هر زمان دیگری به ارسال مواد غذایی اولیه ، دارو و اقلام پزشکی و درمانی نیاز دارند و ضروری است تا این کمک ها هر چه سریعتر به این کشور ارسال شود.

طرفین همچنین از روند گفتگوی سوری  سوری که درحال حاضر در مسکو جریان دارد حمایت کردند و بر راهکار سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه تاکید کردند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و نماینده پوتین درامور خاورمیانه از تداوم اقدامات برخی کشورها در تسلیح گروههای تروریستی و استفاده ابزاری از آنان را در جهت افزایش مشکلات سوریه و منطقه انتقاد نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز