خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

ناوگروه سی و سوم ارتش در بندرعباس پهلو گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۰۲۰

سی و سومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندرعباس و ناو رزمی نقدی پس از پایان ماموریت خود در آب‌های آزاد به سواحل کشورمان بازگشت و در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش ایلنا؛ این ناوگروه ماموریت خود را در ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز کرد و به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی و همچنین آموزش دانشجویان دانشگاه دریایی نوشهر عازم آب‌های آزاد شد.

ناوهای بندرعباس و نقدی در طی 77 روز ماموریت خود حدود 9870 مایل (بیش از 18 هزار کیلومتر) را دریانوردی کردند.

این ناوگروه در جریان ماموریت خود 782 شناور تجاری، 29 شناور نظامی و پنج هواپیمای نظامی را شناسایی و رهگیری کرد. همچنین با 20 فروند کشتی نفتکش نیز ارتباط برقرار کرده که از اقدامات ناوگروه ایرانی تشکر کردند.

یکی از نکات مهم این ناوگروه همراه داشتن 175 دانشجو دانشگاه دریایی نوشهر بود که 56 روز دوره آموزشی (49 روز اصلی و 7 روز رزور) خود را به صورت تئوری و عملی گذراندند.

در این مدت دانشجویان در کنار گذراندن 4380 ساعت آموزش، پروژه‌هایی که به آنها محول شده بود را انجام دادند، همچنین آزمون‌های عمومی و تخصصی در همه رسته‌ها برگزار شد.

از سوی دیگر ناظرین ستادکل نیروهای مسلح و ستاد ارتش هم بر آموزش دانشجویان و هم اجرای ماموریت‌های ناوگروه نظارت می‌کردند.

ناوگروه سی و سوم در مسیر خود با عبور از اقیانوس هند در سریلانکا پهلو گرفت و فرماندهان این ناوگروه و با مقامات نظامی آنها دیدار و گفت‌وگو کردند.

همچنین این ناوگروه پس از پهلوگیری در کشور اندونزی با گذر از تنگه مالاکا  به راه خود ادامه داد و توانمندی این یکان دریایی را در ماموریت‌های طولانی مدت نشان داد.

ناوگروه سی و سوم در ادامه مسیر خود در ابتدای سال جاری به سواحل کشور هندوستان رسید و در آنجا نیز چند روزی اقامت کرد.

 
   
     

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز