خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه هیات دولت:

حفظ جنگل و محیط‌زیست به مردم واگذار شود

هیأت دولت روز چهارشنبه به ریاست رییس‌ جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد و اعضای دولت در خصوص مهم‌ترین مسایل جاری کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه گزارش استاندار ایلام از شاخص‌های کلان اقتصادی، زیربنایی، اجتماعی و فرهنگی استان مشتمل بر اولویت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، اهم پروژه‌ها و چالش‌های استان و همچنین اقدامات انجام شده درباره طرح‌های تعهد شده در سفر ریاست جمهوری به استان ایلام و پیشرفت آنها، به هیأت وزیران ارایه شد.

رییس‌ جمهور ضمن تشکر از استاندار و مقامات اجرایی استان ایلام، اهالی این استان مرزی را مردمی فعال، دلاور، فداکار در دوران دفاع مقدس و مرزبانانی خوب در طول تاریخ خواند.

روحانی با اشاره به اقدامات خوبی که در جهت مهار آسیب‌ها به جنگل‌های بلوط در ایلام انجام شده، خاطر نشان کرد: جنگل‌هایی که مورد تردد مردم بوده است، بهتر محافظت شده است؛ بنابراین دولت باید حفظ جنگل و محیط‌زیست را به مردم واگذار کند و خود نظارت کلی بر آن داشته باشد.

رییس‌ جمهور همچنین بر پیگیری طرح احیای ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در ایلام تأکید و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه اقتصادی استان باشیم.

در ادامه جلسه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز گزارشی در خصوص «قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور» به هیأت وزیران ارایه نمود.

همچنین تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی،‌به تصویب هیأت وزیران رسید.

هیأت وزیران موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی مشتمل بر یک مقدمه و (۲۷) ماده را به تصویب رساند.

تأمین شرایط تبدیل ریال به ارز برای خریداران بخش خصوصی برق توسط بانک مرکزی، از دیگر مصوبات این جلسه بود. براساس این مصوبه، در مواردی که قرارداد خرید برق بین تولیدکنندگان بخش خصوصی برق و وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه به صورت ریالی منعقد گردد، به منظور بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافتی این تولیدکنندگان از منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است براساس درخواست بانک عامل طرف قرارداد با صندوق یاد شده طبق جدول بازپرداخت ارزی تسهیلات مذکور، شرایط لازم را برای تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی (مبادله‌ای) مورد معامله فراهم نماید.

کد خبر : ۲۶۵۱۹۲