خبرگزاری کار ایران

دیدار امیر عبداللهیان با مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه هلند

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه با مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه هلند و هیات همراه وی دیدار و با ایشان درباره منطقه بویژه سوریه و یمن گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ملاقات امیر عبداللهیان با خانم بریخیتا تاتسلار٬ ضمن ابراز نگرانی از تاثیرات نامطلوب تقویت افراط گرائی در خاورمیانه امنیت بین‌المللی تصریح کرد که نتیجه بروز هر جنگ و بحران در خاورمیانه ظهور گونه تازه‌ای از تروریسم و افراط گرائی بوده است بنابراین اگر سریعا راه حل سیاسی برای جنگ در یمن پیدا نشود نتیجه آن٬ ظهور گونه تازه تری از تروریسم در منطقه خواهد بود. 

معاون وزیر امور خارجه کشورمان شاخص‌های اصلی سیاست‌های ج. ا. ایران در خاورمیانه را مهار تروریسم، کمک به تقویت روندهای سیاسی حل و فصل بحران‌ها، نفی مداخله خارجی، نظامی‌گری و حمایت از تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم منطقه دانسته و ضمن نکوهش رفتارهای دو گانه و متناقض برخی دولت‌ها در مقوله مبارزه با تروریسم در خاورمیانه بابت رایج شدن نظامی‌گری و روندهای غیر عقلائی در منطقه و جهان ابراز نگرانی نمود و افزود حامیان تروریسم و نظامی‌گری در منطقه خود قربانی سیاستهای اشتباه خود خواهند شد. 

 امیر عبداللهیان در اشاره به مخاطرات تروریسم و افراط گرائی برای امنیت جهانی توجه همکاران هلندی را به مشارکت اتباع اروپائی در گروه‌های تروریستی خاورمیانه و افزایش مهارت ایشان در قتل و جنایت جلب نمود. امیر عبداللهیان از نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین انتقاد کرده و بر ضرورت حل سیاسی در بحرین تاکید کرد. 

طرف هلندی نیز در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از مسائل بشر دوستانه در یمن و ابراز آمادگی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن خواستار تمرکز بر راه‌های حل و فصل بحران‌ها در خاورمیانه شد. خانم بریخیتا تاتسلار از نقش سازنده ج. ا. ایران در مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی در منطقه قدردانی کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به مطالبات دموکراسی‌خواهی در منطقه و توجه به حقوق بشر سیاست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که موجب تقویت تروریسم و افراط گرائی شده است را مورد نکوهش قرار داد. 

 وی بر ضرورت توقف فوری جنگ در یمن تاکید و توجه به کمک‌های انسان‌دوستانه را مهم و حائز اهمیت خواند. مقام هلندی راهکار سیاسی در قبال بحران در منطقه و از جمله در سوریه و یمن را حائز اهمیت خواند.

کد خبر : ۲۶۵۲۱۷