خبرگزاری کار ایران

صالحی در جمع خبرنگاران:

وارد مرحله ساخت مجتمع‌های سوخت مجازی نیروگاه بوشهر شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۲۱

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه وارد مرحله ساخت مجتمع‌های سوخت مجازی نیروگاه بوشهر شده‌ایم، گفت: در قرص‌های سوخت این مجتمع فعلاً از سرب استفاده شده، ولی بقیه اجزای آن درست مثل مجتمع سوختی است که باید در آینده در بوشهر به کار گرفته شود.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) در حاشیه مراسم نهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای در مصاحبه با خبرنگاران از رونمایی نخستین مجتمع سوخت مجازی نیروگاه بوشهر به عنوان دستاوردی قابل توجه و ارزشمند که شاید دیگران را هم غافلگیر کند یاد کرد و افزود: در قرص‌های سوخت این مجتمع فعلاً از سرب استفاده شده نه آن سوخت اصلی، ولی بقیه اجزای آن درست مثل مجتمع سوختی است که باید در آینده در بوشهر به کار گرفته شود.

وی گفت: بنابراین ما وارد مرحله ساخت مجتمع‌های سوخت مجازی نیروگاه بوشهر شده‌ایم که از ابتدا هم تمام بحث ما درباره فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای این بود که می‌خواهیم از تأمین سوخت نیروگاه بوشهر اطمینان حاصل کنیم.

وی افزود: با اعلام این خبر مهم به ملت بزرگ ایران از فرزندان غیور این ملت که توانستند این کار بزرگ را انجام دهند قدردانی می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز از تعدادی رادیوداروهای جدید هم رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: دستاوردهایی به خصوص در حوزه لیزر به دست آورده‌ایم که در این حوزه به شدت و با سرعت پیش می‌رویم چون لیزر کاربردهای بسیار وسیعی در صنعت و بخش‌های کشاورزی و سلامت دارد.

صالحی اظهار داشت: ما دستاوردهای خود را در حوزه لیزر توسعه می‌دهیم و امروز هم رئیس جمهور شاهد برخی از این دستاوردها خواهند بود.

وی افزود: دستاوردهای لیزر دستاوردهای ویژه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه ویژه‌ای قرار می دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: ما دستاوردهای دیگری در زمینه ساخت ابزارهای مورد نیاز برای اندازه گیری‌های مختلف که به شدت مورد نیاز کشور است داریم که امروز به نمایش خواهیم گذاشت مثل اندازه گیری‌های سطح سنج که سطح مایعات را می‌تواند در مخازن بزرگ اندازه گیری کند و یکی از نیازهای صنعت به خصوص صنایع نفت و پتروشیمی است.

وی افزود: بنابر این ما امروز شاهد رونمایی از برخی دستاوردها که کاربرد عملی در جامعه دارد هستیم.

صالحی با اینکه ما در زمینه ذخایر اورانیوم به هر حال باید اقداماتی انجام دهیم گفت: اکنون 8 تن ذخایر اورانیوم داریم و طرف‌های مذاکره کننده از ما خواستند که این ذخایر را در حد 300 کیلو نگه داریم لذا باید بقیه را تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از روش‌های تبدیل، تبدیل به قرص‌ها و مجتمع‌های سوخت است برای این که ما بتوانیم اینها را وارد مجتمع‌های سوخت کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امروز به دنیا اعلام می‌کنیم که این توانایی را داریم و در شرایط تبدیل اورانیوم مازاد به مجتمع سوخت هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز