خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی در همایش بین المللی میلاد کوثر:

حضور زنان در ورزشگاه‌ها فضیلتی برای آنان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۳۱

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: زن ایرانی با نه گفتن به الگوی شرقی و غربی و انتخاب الگوی اسلامی، نماد آزادی و سرافرازی زن در جهان شده است.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در همایش بین المللی میلاد کوثر که بمناسبت هفته گرامیداشت زن با حضور خواهران بسیجی و جمعی از بانوان کشورهای مختلف در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، گفت: هفت هزار زن شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس، گواهی بر آزادگی و استقامت زن ایرانی است.

سردار نقدی حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را دو الگوی زنان ایرانی دانسته و ادامه داد: پیروی از چنین الگوهایی بود که مقام معظم رهبری، زن ایرانی را معلم ثانی برای زنان جهان معرفی کرد، کسانی که پس از معلمان اول در صدر اسلام، مشعل هدایت را در دوران معاصر برافروختند.

وی تصریح کرد: در دوره ای که طاغوت ها و جنایتکاران و گمراهان حاکمان جهان شده اند، زن ایرانی به میدان آمده و تحولات بزرگی را رقم زده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین درباره شهید سال بسیج ابراز داشت: شهید طیبه واعظی دختری که از همان دوران نوجوانی، پرچم مبارزه با طاغوت را به دوش کشید و در ادامه در حالی که مسئولیت زندگی را در نقش همسر و مادر پذیرفته بود، در مقابل رژیم سفاک شاه ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: او در دوران جوانی زندگی جهادی و مخفی خود را ادامه داد و حتی پس از دستگیری هم زیر شدیدترین شکنجه‌ها و آزارهای روحی و جسمی ساواک، شجاعانه ایستادگی کرد تا به شهادت رسید، این شهید با افتخار به حجاب آگاهانه‌اش، در زمان دستگیری فریادش این بود که "مرا بکشید اما چادر از سرم برندارید".

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج شهدای زن سال‌های گذشته بسیج را به عنوان الگوی زنان بسیجی نام برده و افزود: شهیدان مریم فرهانیان، نسرین افضل، ناهید فاتحی کرجو، سیده طاهره هاشمی و سهام خیام الگوهایی بودند که بسیج توفیق یافت در سال های گذشته آنها را بیشتر معرفی کند.

وی در ادامه بیان کرد: از اینها بزرگتر، مادرانی بودند که شهدا را در دامن خود پروریدند، زنانی غیرتمند مثل مادر طیبه واعظی که چهار فرزند، یک عروس و یک داماد خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

سردار نقدی با بیان اینکه آنچه آمریکا را به وحشت انداخته، زنان مسلمان مجاهد و مقاوم ایرانی است، گفت: آن بمب هسته ای که آمریکا از آن وحشت دارد، همین عظمتی است که مادران شهدا آفریده اند و آنچه استکبار را هراسان می کند همین چادرهای شماست که نماد عزت و عفاف زنان مسلمان ایران است و برای آزادیخواهان جهان الگو شده است.

وی خاطرنشان کرد: زنان ایرانی که الگوی متحجر شرقی و الگوی بی بند و بار و ابزاری غربی را نپذیرفته اند، با تأسی به الگوی اسلامی، آزادگی و سرافرازی زن را در جهان تعبیر کرده‌اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی موضع گیری ها درباره زنان ایرانی افزود: زن ایرانی شخصیتی متعالی، مسلمان و معنوی است که مسئولیت های مهم همسری و مادری را به بهترین وجه انجام می دهد، چقدر کوته‌بین هستند کسانی که خواسته این زن متعالی را کوچک می بینند.

وی با طرح این سوال که آیا حضور در ورزشگاه ها خواسته واقعی زن ایرانی است؟ تاکید کرد: حضور زنان در ورزشگاه ها فضیلتی برای زنان نیست بلکه زن ایرانی نقش آفرینی در صحنه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و عرصه های مهم دیگر را می خواهد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، تشکیل گردان های کوثر را نشانگر آمادگی زنان ایرانی برای این نقش آفرینی بزرگ دانسته و اظهار داشت: زن ایرانی حضور و نقش آفرینی در کمک به مظلومان بحرین، یمن، فلسطین، عراق و... را می خواهد، خواسته زن ایرانی حضور و نقش آفرینی در آزادی بیت المقدس است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دغدغه زن ایرانی آزادی بشریت، تعالی کرامت ها، فضایل انسانی و تکامل خانواده است. خانواده‌ای که بتواند زمینه ساز رشد معنوی و مادی انسان ها باشد و در مقابل ظلم و زورگویی و شرارت، عزتمندانه بایستد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز