خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با نواز شریف مطرح کرد:

آمادگی ایران برای حل دیپلماتیک بحران یمن

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۵۵

وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگوی یمنی – یمنی و تشکیل دولت فراگیر را تنها راه حل یحران یمن دانست که باید بر اساس واقع‌بینی تعیین گردد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف امروز در سفر خود به پاکستان با نواز شریف نخست وزیر آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر افزایش همکاری‌های دو جانبه و همچنین حجم مبادلات تجاری به موضوع روابط دیرینه و عمیق در سطح دولت و مردم نیز اشاره کرد. 

وی داعش، تروریسم و افراط‌گرایی را نگرانی مشترک دو کشور خواند و خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه امنیتی بویژه در مرزها باید افزایش یابد و در همین رابطه تبادل هیات‌ها و اطلاعات را بسیار مهم دانست و تقویت امنیت مرزهای مشترک را عامل افزایش تجارت بین استان‌های مرزی دو کشور ذکر کرد.

ظریف راه حل مورد نظر برای بحران یمن را آتش‌بس فوری، کمک‌رسانی به ویژه مواد غذایی، دارویی و رسیدگی به بیماران عنوان کرد. 

وی گفت‌وگوی یمنی – یمنی و تشکیل دولت فراگیر را تنها راه حل دانست که باید بر اساس واقع‌بینی تعیین گردد و عنوان کرد: پیش‌شرط‌ها نباید راه حل‌ها را به تعویق اندازد. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمادگی داریم از هر راه حل دیپلماتیک مبتنی بر گفت‌وگو و مذاکره حمایت کنیم.

وی همکاری کشورهای منطقه در این زمینه را مهم دانست. 

نواز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار اظهار داشت: تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها عزم جدی ما است و ضمن تسلیت و ابراز همدردی بمناسبت حادثه اخیر مرزی که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای مرزی ایران شده است، ابراز امیدواری کرد تا مکانیسم مناسبی برای پیشگیری از حوادث آینده به دست آید. 

نخست وزیر پاکستان موفقیت اخیر در روند مذاکرات هسته‌ای در سویس را نیز تبریک گفت و با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع یمن، بر ضرورت دستیابی به یک راه حل سیاسی از طریق گفت‌وگو و مذاکره برای حل و فصل بحران یمن تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز